BVC

Igår va vi på mammagruppen. Det va lite lättare stämning och vi pratade mer med varandra. Tror det beror på att vi va endel färre personer. Va bara 7 vuxna och sen bebisar. Men jag och Danny kunde inte stanna så länge för vi skulle gå iväg och väga och mäta Vincent, sen så skulle jag träna. Tänkte om man skulle maila alla i gruppen och planera nåt där igenom. Typ att man kan ta med fika vid nåt tillfälle och stanna kvar efter och prata.


BVC besöket gick iaf bra :) Jag trodde han skulle gått upp mycket mer då han har gått upp ca 1 kg per månad. Men nu hade han "bara" gått upp ca 500g. Men han kan ju inte gå upp så mycket varje månad :P
Nu väger han redan 8130 gram, är 66cm lång och har 42cm i huvudomfång.
Han kanske blir superlång? Han har ju inte tagit våran ögonfärg så längden kanske han tar från min pappas släkt där de är typ 2 meter långa haha. Varken jag eller Danny är speciellt långa, jag är 168cm och Danny 171cm.
En annan sak jag märkt är att han börjat få supermörka ögonbryn? Bara vissa strån. Vem vet, han kanske får mörka ögonbryn sen som Danny, eller kanske tom unibrown(?)
 
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Tror inte deras längd/vikt när de är så små säger så mkt om hur långa de blir som vuxna :) Vi är också rätt korta, eller iaf jag. Är 166 och sambon är 180. Vilmer var 66 cm när han var 4,5 månad men så vägde han "bara" 6,4 kg ;) Det är en "tung" kille ni har! :D

Svar: Hehe ja han är väldigt tung! :)
Ja de kan ju bli korta sen med. Men tänkte bara att han kan bli superlång om han tar efter min pappas släkt :)
Malin

2013-10-29 @ 16:38:50
Jenny

Såg nån formel man kunde använda för att räkna ut vuxenlängden på sina barn, finns på 1177 eller vårdguiden, kommer inte riktigt ihåg ;) Sen var det ganska stor osäkerhet, det kunde diffa på +- 10 cm.. Så Vilmer blir som kortast 170 och som längst 190 :D

Svar: Hehe alltid kul o se om det stämmer sen :P Har en känsla av att Vincent blir längre än oss. Men vi får se när han är vuxen :)
Malin

2013-10-29 @ 18:12:12
Carro

Man ska nog ta sånt där med en nypa salt, jag var blåögd till 1,5/2år idag har jag bruna. Samt att min längd skulle jagbli 150, men vid 12års ålder skulle jag bli 183, jag är 167 haha men vet de som de stämt helt på också så de är nog jätte olika :)

Svar: Hehe jasså :) min bror hade blå tills han va drygt ett halvår tror jag så de kan fortfarande ändras. Hade du väldigt klarblå eller mer gråblå? Känns som Vincents ögon blir mer o mer blå med tiden.
Malin

2013-10-29 @ 19:54:59
Jenny

Vilmer har fortfarande grumliga gråblå ögon, tror det blir hans färg för nu har han blivit 9 mån.. Men man vet aldrig, en väns dotters ögon blev inte bruna förrän hon var 1,5 år ;)

Svar: ja det går ju egentligen inte veta föränns de är några år :P Tycker ögonfärgen gör rätt mkt på utseendet. Så om Vincent får bruna ögon tror jag han kommer se lite annorlunda ut. Men fortfarande lika söt förstås ^^
Malin

2013-10-29 @ 21:42:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0