Cardio och mage

Blev ett bra cardio och magpass idag. Jag har en gång i veckan där jag kör mage ordentligt, men jag kör nästan alltid magövningar de andra passen med. Men på lördagar är det bara fokus på mage och cardio. 

Passet började med 30 min crosstraining -400 kcal, sen 5 minuter roddmaskin. 

Sen gjorde jag burpees, det är en riktig pulshöjare, man blir supertrött efter dom. Räknade inte riktigt men det blev ca 5 set med 4-12 stycken sen resten av passet olika magövningar, bland annat vanliga och snea situps, plankan, sen en övning på boll och sidan av magen med viktplatta. 
Jag har svårt att känna ordentligt i magen då man inte lyfter på samma sätt som med tex armarna. Men min favoritövning för magen är den på bilden nedan. Vet inte vad den kallas? 
Men jag håller fast i en pinne bakom huvudet och kör raka ben och sen pressar dom uppåt och tar med rumpan. Med den känner jag i hela magen. Rekommenderas! Men man får köra rätt många gånger tills man känner, iaf jag. Kör 4-5 set. 





Body science proteinshake i smaken päronsplit. Mums! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0