Sakta ner

Trots att jag längtar tills Vincent är större, lär sig prata, lär sig gå osv så tycker jag ändå tiden går för fort. Snart är han inte en liten bebis mer. Eller jag tycker inte han är en bebis längre haha. Han har blivit så stor, både i sinnet och fysiskt. Vi såg en annan bebis när vi storhandlade, hon satt i den stolen som finns i kundvagnen så hon måste varit minst 6-7 månader. Men hon va mycket mindre än Vincent! Alla bebisar jag sett i Vincents ålder är mycket mindre, väger mycket mindre, är mycket kortare osv. Kommer han bli längre än mig när han är 10 år lixom? ^^
Snart måste vi även köpa en ny bilbarnsstol. Men har ingen aning om vilken. Våra bälten i bilen är rätt korta men känner inte man behöver köpa till nåt isofixfäste då den stolen alltid kommer va i bilen. Men vill ha nån som man kan ha både bakåtvänd och framåtvänd som de kan ha i många år. För han lär säkert fortsätta växa superfort så benen kommer nog inte få plats sådär superlänge med en bakåtvänd stol.
 
 
Kom gärna med tips om vad ni har/haft för bilbarnsstol efter babyskyddet och hur länge de kan ha dom :)
 
 
Ögonfärgen kan ju ändras en rätt lång tid framöver. Hade varit väldigt fint om de blev lika ljusa som min pappa, min bror och hans brorsdotter. Riktigt isblå ögon! Men tror inte de blir så ljusa. Men hans blåa färg han har nu är med riktigt fin. Som havet :)
 
 
 
 
Jag tycker han ser så gammal ut på denna bilden. Kan lixom föreställa mig hur han kommer se ut som tonåring. Lustig känsla
 
 


Kommentarer
Natta

Hur lång är han? :)

Svar: Han är nog 63-64 nu :) ska mäta o väga han på måndag :)
Malin

2013-10-25 @ 21:31:57
Anonym

Det sitter säkrast bakåt. Vi hade denna http://lekmer.se/barn-och-baby/bilbarnstolar/bilbarnstolar-9-kg-25-kg/maxi-cosi-mobi-bilbarnstol-9-mån-5-år-stone super bra o barnet sitter bekvämt kan fälla den vilket är ovanligt

Svar: Tack för tipset! Ska kika på den. Nu har vi ju en maxi cosi cabriofix o är väldigt nöjda. Men antar isofixbasen inte passar till nån annan stol?
Hade ni en speciell bas till? Eller har man det till den andra stolen? Tänker att man inte brukar klicka ur den som babyskyddet.
Malin

2013-10-25 @ 22:18:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0