Texmex soppa

Idag gjorde jag soppa till lunch. Så himla smidigt och man har oftast ingridienserna till det hemma.
Idag testade jag göra texmex soppa för första gången och det va väldigt gott! Lite som min "kött"färssoppa med curry men me tacosmak istället:)
 
Här kommer receptet:
 
  • 1 lök
  • 2 vitlöksklyfta
  • 1 paprika
  • 300 gram quorn eller köttfärs
  • 1msk olivolja
  • 3 msk tacokrydda
  • 5 dl passerade tomater
  • 8 dl vatten
  • 1 grönsaks/köttbuljongttärning
  • 1 burk majs
  • 2 dl kokta bönor. Jag tog kidneybönor
Hacka lök och vitlök och stek med färsen i oljan. Låt steka ett tag, lägg sedan i tacokryddan och tillsätt sedan resten av ingridienserna förutom majsen. Låt koka i 15 min och tillsätt majsen och låt bli varmt. Mums!
 
 
 

 
Dagens mat:
 

Frukost: Smoothie med en kaffe

Lunch: Texmexsoppa
 
Mellanmål: Proteinpannkakor med kvarg och hallon
 
Middag: Laxpasta
 
Efter träning: En proteinshake
 
Träning: Cardio, triceps och mage
 
En bra kostdag!
 
 


Kommentarer
Louise - Mamma till Vincent, Saga och bebis i magen

Tack för tipset! Det var en av de godaste soppor jag ätit och då ska jag tillägga att jag älskar soppa! 😊

Svar: Vad kul du gillade det! Lätt att göra också :)
Malin

2013-10-16 @ 12:09:27
URL: http://louiselindberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0