Vegetarisk lasagene

Detta har jag ätit de senaste dagarna. Blir dock väldigt uppsvälld av det men såå gott!:) La till linser med så det innehåller mer protein. 


2 morötter
1 zucchini/squash
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
0.5-1 chili
1msk olja
1 burk krossade tomater
2dl lätt creme fraiche
Lasagneplattor
Basilika
250gram tinad spenat
150 gram fetaost
Riven ost
Salt och peppar

Skala och skär morötterna och zucchinin i små bitar. Hacka löken och chilin. Fräs löksorterna i oljan tsm med morötterna i ca 5 min. 
Tillsätt zucchinin/squashen, tomaterna, creme fraiche och kryddorna förutom basilikan. Ha i röda linser om ni vill, ca 1-1.5dl. Låt puttra i ca 10min, tillsätt sedan basilikan. 

Krama ur vattnet ur spenaten, smula fetaosten och börja lägga samman lasagnen. Först sås, lasagneplattor,sås, hälften av spenaten och fetaosten, lasagneplattor, sås, resten av spenaten och fetaosten, lasagneplattor, sås och så den rivna osten. 
Grädda i 225 grader i mitten av ugnen ca 30 min. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0