Hård i magen

Åh min stackars älskling är jättehård i magen. Igår bajsade han bara några hårda och små harpluttar typ. Sen tar han i som fan. Han har ju ätit väldigt mycket så det måste va massa som vill ut :S Sen har han haft blöjeksem jättelänge. Har smörjt med flera olika krämer men det försvinner aldrig? 

Mot magen har vi gett han katrinplommonpure men det har inte hjälpt, ska ge han det idag med och sen måste jag ringa sjukvårdsupplysningen och se vad de har för tips, om det finns nåt att köpa på apoteket?
 
Hur har ni gjort när era bebisar varit hårda i magen? Tillslut kommer nog blöjjan explodera av bajs haha. Får hoppas han inte står i hoppgungan när det händer xD
Men jag har nyligen börjat ge han gröt två gånger per dag och pure på dagen så hans mage är inte van vid denna födan riktigt, men snart blir det bättre hoppas jag.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sara

Isabelle har vart hård i magen några ggr men det har fixat sig själv oftast.
Jag ger en klick katrinplommon varje gång hon får gröt plus att de ska dricka mkt vatten.
Sen kan du ju hoppa över att ge banan, majspure och sånt som är stoppande om han har problem.
Och ger du välling så ge inte majsvällingen!

Annars tipsar dom om lactulos från Apoteket om barn är mkt hårda.
Det var vad jag kan tipsa om ... :-)

Svar: Tack för tipsen. Får kika på lactulos om de inte lättar idag. Vi har ju banan och fruktgröt och hade banangröt innan. Kanske är den? Annars ger vi bara ersättning och grönsakspureer.
Malin

2014-01-17 @ 08:31:18
URL: http://enmagetill.blogg.se/
Michell

Jag brukar stoppa 1/2-1 matsked olja i maten, efter det har inte Wilmer varit något hård i magen förutom på morgnarna :)

Svar: Kan man lägga olja även i ersättningen?
Malin

2014-01-17 @ 09:12:23
URL: http://bebisimagen.blogg.se/
Malin

Lactulos är toppen! Har även hört några i mammagruppen som testat att ge messmör. Lactulos är ju bara en sockerlösning som stannar i tarmen och drar åt sig vatten så inget starkt eller konstigt.

Svar: Tack för tipset. Får ta o köpa lactulos :)
Malin

2014-01-17 @ 10:24:16
Ida

Irritera i ändan med febertermometern "ta febern" på honom hade alltid katrinplommon eller päron på barnens gröt tom i vällingen när det bar mycket stopp i perioder. Ibland gick det så långt fick ge "lavemang" receptfria på Apoteket men verkligen i nöd fall! :-)

Svar: Ja jag får hoppas katrinplommorna hjälper. Ger lite under hela dagen. Annars får vi reta han med febertermometern :P
Malin

2014-01-17 @ 10:29:31
Ida

Irritera i ändan med febertermometern "ta febern" på honom hade alltid katrinplommon eller päron på barnens gröt tom i vällingen när det bar mycket stopp i perioder. Ibland gick det så långt fick ge "lavemang" receptfria på Apoteket men verkligen i nöd fall! :-)

2014-01-17 @ 10:29:31
Jenny

Hos oss var det gröten som gjorde Vilmer jättetrög i magen. Om största delen av hans mat fortfarande är ersättning så ska han bajsa minst var 3e dag, annars får man hjälpa till med t.ex. Lactulos. Annars hjälper katrinplommon eller päronpure, ge rätt mkt (några matskedar) så ska du se att det "löser sig" ;)

Svar: Han har nyligen börjat äta gröt två gånger per dag och pure en gång om dagen så hans mage är nog inte van. Igår fick han en burk katrinplommon, är rätt liten burk och ska även ge han i omgångar idag. Men annars äter han ersättning 2-3 gånger per dygn.
Malin

2014-01-17 @ 12:53:13
Liiina

Min lilleman var stenhård i magen mellan 6-12 månaders ålder.
Jag körde en liten tsk hela kokade linfrön ihop med hans gröt. Gjorde magiska underverk!
Funkar även på min hårda mage. Viktigt då iofs att få i sig vätska samtidigt, annars blir effekten det motsatta.
Jag kokade ca 1msk hela linfrö ihop med 1-2 dö vatten i ca 5 min. Sen lade jag i en bytta och förvarade i kylen. Höll i 6 dagar.
Så mkt mkt bättre och smidigare och billigare än katrinplommon.

Svar: Supertack för tipset! Det ska jag testa imorgon! :)
Malin

2014-01-17 @ 19:36:16
Michell

Vet inte om man kan köra olja i ersättningen, men maten i allafall :)

2014-01-18 @ 08:32:43
URL: http://bebisimagen.blogg.se/
Liiina

Just det, glömde säga om linfröna, det räcker troligen med en gång per dag :)

Svar: Okey tack för tipset :) har testat lactulose nu iaf o hoppas det hjälper :)
Malin

2014-01-18 @ 11:28:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0