Matrutiner

Nu har jag börjat med lite mer matrutiner för Vincent. Vi har inte riktigt haft några rutiner innan utan han har fått mat när han är hungrig och gröt har han fått lite när vi haft tid att ge han. Men han börjar bli stor nu och det är dags han vänjer sig mer vid gröt och pureer. Så när han vaknar får han gröt, innan gav vi han alltid ersättning men bättre han får gröt när jag ändå sitter och äter min frukost :) Sen får han ersättning innan sovdags. När han vaknar blir det lite mat mamma gjort. Sen ersättning eller gröt igen. Sen ersättning innan han ska sova. Sen får vi öka portionerna med pureerna efter hand tills han tillslut vill äta en hel potion mat på dagen :)
 
 
 
När jag ställde den på bordet tog han den själv och drack. Stolt mamma! Att man kan bli så stolt och glad för såna små framsteg som att hålla en pipmugg själv :) När han börjar krypa vet jag inte hur jag kommer reagera, kommer iaf bli superstolt över han <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0