Ost med löpe i

För några veckor sedan fick jag reda på att det är löpe i de flesta ostar - kalvmagar och blev väldigt äcklad. Har alltid älskat ost och nu kommer kalvmagar upp varje gång jag äter det. Tycker det är så tråkigt för jag älskar gräddost och hittar ingen liknande ost utan löpe. Det va en som skrev på facebook att han ville ha vegetarisk ost utan löpe och såklart tog jag reda på vad det va. Den största anledningen att jag inte äter kött beror på att jag äcklas av att det är ett djur, känns bara fel och äckligt. Kan knappt äta ägg längre för jag äcklas av att det är ägg- ett djur. Tar bort strängen från äggen innan jag steker dom och nu har jag börjat rensa kokta ägg. Så ägg får jag nog utesluta på julafton för går inte sitta där och peta :) Tycker det är tråkigt att va så petig och är inte förvånad om jag blir vegan för jag blir mer och mer medveten om tillverkningen av mat och vad det innehåller. Men vill heller inte ge upp allt jag älskar för är inget stort fan av vegetarisk mat. Därför är det extra stressande och jobbigt nu när jag är gravid för oroar mig hela tiden att jag inte får i mig allt bebisen behöver. Jag tvingar mig att äta sånt jag inte alls är sugen på. Igår blev det bara flingor med banan till kvällsmat :( sambon tjatar med ofta att jag måste äta bättre. Men vet inte vad jag ska äta. Blir nästan bara quornfile, sojakorv eller vegfärs istället för kött. Fram till kvällen blir det flingor, mackor med ägg ibland, smoothie och nån frukt. Blir inte mycket näring. Får hoppas bebisen mår bra ändå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0