Bananpannkakor rond 2

Testade göra bananpannkakor till frukost. Gick lite bättre men det är supersvårt att vända dom.
Denna gång hade jag 4 ägg, 1.5 banan och lite musli som jag tog med mixer. Sen la jag i lite fiberhusk, kanel och vaniljpulver och en halv burk kesella.
 

De blev väldigt goda men vet inte varför de är så svåra att vända. Men ett tips är att göra små pannkakor, gjorde en som täckte hela pannan o den blev det en röra av :)
Sambon fick de fula pannkakorna medans jag tog de fina ;)
 
Min tallrik
 
Sambons tallrik


Kommentarer
Lollo

Jag vet vad du gör fel, gjorde nämligen det samma de första gångerna.. tricket är att absolut inte använda mixern utan mosa bananen och röra ner resten. När man mixar blir det för finfördelat och det blir små bubblor i pannkakan och allt rasar ihop. Sedan jag slutade mixa smeten är mina pankakor jättefina :) Hoppas det funkar för dig!

2013-04-01 @ 19:28:18
Belovely

Lollo: tack så mkt för ditt råd. Mixade idag med då jag läste de blir fluffigare då. Men nästa gång skippar jag mixen o hoppas de inte rasar samman :)

2013-04-01 @ 20:16:53
URL: http://www.belovely.blogg.se
Miss

Haha, skön du är! ;)

2013-04-02 @ 00:10:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0