Uppdatering på måtten

Nu har det gått ca 5½ vecka sen förlossningen. Skrev upp måtten från när jag va gravid i vecka 37 till idag. Det är endel skillnad men det går långsamt :)
 
 
 
Vecka 35
 

Överarm: 26cm
Över brösten 93 cm
Midja: 85cm
Magen: 101cm
Rumpa: 101cm
Låret: 57cm

Vikt: 72kg
15 juli (2½vecka efter förlossning)
 
Överarm: 27cm
Över brösten: 90cm
Under brösten: 72cm
Midja: 75cm
Magen: 90cm
Rumpa: 98cm
Låret: 57cm

Vikt: runt 65kg
 
3 augusti
 

Överarm: 27 cm
Över brösten: 88cm
Under brösten: 72cm
Midja: 75cm
Magen: 88cm
Rumpa:98cm
Låret: 55cm
Vikt ?



På två veckor har jag gått ner 2 cm över brösten (slutat amma), 2 cm runt magen och 2 cm runt låren.
 
Väntar ivrigt att midjan ska minska. Va 68cm i midjan innan och 82cm runt magen. Men tur det händer nåt. Annars hade man nog deppat ihop totalt när man äter och rör sig så bra man kan.
Men för inte så länge sen va man rätt stor så det får ta sin tid. Midjan har ändå minskat 10cm sen vecka 37. Fast Vincent låg rätt högt upp mot revbenen så det va nog han som tog upp de flesta centimetrarna :P
 
 
 
 Förresten igårkväll så gick jag min vanliga runda jag brukade jogga innan jag blev gravid. Den är drygt 5km lång och det gick väldigt bra! Bestämde mig på vägen att testa en längre runda för när jag väl kommer ut så får jag massa energi och endorfiner :) Sen i slutet testade jag att jogga lite, det gick med bra förutom att jag aldrig känt av min röv så mycket innan haha! Kände tydligt hur den gungades upp och ner för varje steg. Den har 6 cm större omkrets från förra sommaren så antar det är 6cm fett haha!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0