Cardio

Idag har det blivit rätt onyttigt! Men jag har iaf ätit riktiga måltider som varit nyttiga, matvete med quornfärs/bönor med en sallad till lunch och den indiska grytan utan ris som kvällsmat, mellanmål blev det inget då det blev fika istället :P
 
När alla mammor hade åkt skyndade jag iväg till gymet så jag kunde köra lite cardio, hade otroligt mycket energi och körde crosstrainern och 2 tabataset och mage. Kände jag orkade ta i mer och nu klarar jag köra burpees på tå genom hela seten utan problem. Kanske va det allt socker jag fått i mig idag som gav mig så mkt energi? ;) Annars brukar jag bli riktigt seg efter mkt sockerintag men idag va det tvärtom.
 
Men en sak som jag tycker är så otroligt tråkigt är att jag fortfarande inte kan springa :( Testade speinga 15 minuter igår, inga problem men sen på kvällen fick jag superont bak vid höften och ljumsken som vanligt, gör så ont att det knappt går stödja på ena benet och har haft samma värk idag från och till. Det har lixom gått 6 månader snart som är den tid som rekommenderas att vänta så om jag inte kan springa nu kommer jag väl aldrig kunna det mer? :(
Vet nån var man kollar upp bäckenet? Är det hos kiropraktor/naprapat? Måste röntga och se att alllt är på sin plats och se om nån kan se varför jag får ont. Saknar att springa, känner mig rätt fri när jag springer, speciellt ute i skogen och vill gärna kunna göra det efter vintern.
 
 
Här ser man magen i mer avslappnat tillstånd, jag hoppas min putmage försvinner med tiden. Det försvinner helt när jag spänner musklerna men annars putar den mkt. Om det inte va för graviditeten som säkert töjt ut allt där inne hade magen varit mkt smalare i alla lägen. Får väl iaf va glad den är fast när jag står ^^
Men förstår inte vad det beror på, för jag va väldigt försiktig med att börja göra magövningar. Först körde jag med appen mammamage, sen efter ca 2 månader när musklerna va helt ihop började jag smått med plankan, och sen gick över långsamt till olika situps. Så det kan ju inte bero på delning av muskulaturen. Är kanske mer bålträning som behövs? För det är ju den som tajtar till magen och det märker jag ju när jag spänner, det är ju inte de yttre magmusklerna som tajtar till magen utan det är just coreträning som gör det, är det som är själva korsetten för magen.Så får kanske hitta lite fler övningar än plankan.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0