Palak Paneer

Åhh jag dör matdöden! Så himla god den indiska grytan blev ikväll. Helt lagom stark och mustig! Jag har haft lite svårt att få till de indiska grytorna så de inte blir för starka/beska men ikväll så lyckades jag :) Tog mindre av kryddorna denna gången. Måste säga detta va den godaste indiska grytan jag har gjort, eller är nog den godaste grytan någonsin! :)
 
 
Eftersom receptet är rätt långt får ni en länk till receptet. Det jag ändrade från receptet va att jag tog drygt 1 tsk av kryddorna istället för en matsked (gjorde halva receptet) som blev 4 portioner. 
Sen känns det onödigt att låta grytan koka 20min innan man lägger i potatisen så jag la i potatis och kikärter nästan direkt efter jag la i tomatkrossen.
 
En sak jag inte brukar ha hemma är färska kryddor, man har ju färsk koriander i denna och det gjorde den faktiskt mkt godare, man kände tydligt den goda koriandersmaken som man inte riktigt gör med de torra kryddorna. Så rekommenderar att ni även har färsk krydda i :)

 (Sen kryddade jag bara liite med ingefära för den har en tendens att ge en liten besk smak)
 
 
Palak Paneer
 
Serverades med ris! Till efterrätt blir det glass av vaniljkesella och bär <3


 


Kommentarer
Madde

Åh tack för tipset! Den ska jag göra någon dag, jag älskar indiskt! :)

Svar: Ja visst är det gott! :) mat ska ju smaka ordentligt :)
Malin

2013-12-08 @ 21:55:52
Dani

Hej! Jag hade tänkt shoppa lite gellacks från amazon.co.uk hur hittar du dem som har gratis internationell frakt?
Tycker det är så svårt att hitta fynd på
Amazon , tror jag är lite dålig på att söka där :p hade även tänkt hitta nå fina bhar i 30ff men många som jag hittat är rätt dyra endå

Svar: Hej!
I spalten till vänster kan du välja om du bara vill se varor som har "free delivery with prime", det är då de är gratis frakt sålänge du shoppat för minst 25pund.

Jag har ju bluesky o jag brukar köpa från ett företag som heter luvlinail, de har gratis frakt. Men sök på gellack så kommer massa upp :)
Sen har jag även en bra uv lampa som heter glamourpuss :)
Malin

2013-12-09 @ 00:02:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0