4 årsdag

Idag har jag och min sambo varit tillsammans i 4 år. Är den sista årsdagen där vi bara kommer va två, (sålänge allt går bra). Sen är jag 17 veckor idag och går in i vecka 18. Tiden går så FORT! Lite för fort, snart ligger jag och föder :S

Jag har börjat fundera om vi ska ta reda på könet. För har läst mycket på nätet att det lätt kan bli fel. Så jag vågar nog inte inreda allt med tapeter och sånt innan det är helt säkert, eller köpa massa kläder. Sen är jag rädd att de säger ett kön och sen kommer det de motsatta. För man ställer in sig på det könet och det kan leda till depression och att man inte binder med barnet lika fort. Annars kan vi boka ett extra ultraljud i vecka 30 nån gång och titta och renovera det sista då, kanske bäst.



Kommentarer
Sofie

Om ni vill ta reda på könet och veta säkert vad det blir efter UL så kan ni göra ett könsultraljud i 3D i v. 26. Det kostar visserligen 500 kr men det kan det ju vara värt om ni vill vara säkra på om det blir en pojke eller flicka :)

2013-01-16 @ 18:21:30
Belovely

Sofie: jaha okey :) har funderat över 3d ultraljud. Gör man enbart i 3D för att veta könet? Tycker det alltid borde göras i 3D, man verkar se allt bättre :)
Men 500kr är värt för att veta säkert o även få se sin bebis en extra gång :)

2013-01-16 @ 18:56:36
URL: http://belovely.blogg.se
Sofie

jag vet faktiskt inte om man kan göra det för andra syften också. Vi kommer att bokat tid för ett könsultraljud för att veta säkert då barnmorskan inte kommer kunna säga till 100 % vad det blir :)dels för att vi är väldigt nyfikna båda två :)men även för att vi ska kunna förbereda oss lite då jag inte kommer ha hunnit jobba så mycket och det underlättar ekonomiskt.

2013-01-16 @ 20:05:51
Belovely

Sofie: okey. Kikade på nätet o de verkar inte som de gör 3D i växjö längre. Annars kostar det 1200kr i malmö. Men de känns lite dyrt plus tåg 800kr.
Men hade varit en härlig upplevelse. Gick att köpa till en dvd med på bebisen :)

2013-01-16 @ 21:41:04
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0