Triceps upplägg

Idag körde jag ett bra triceps och cardiopass. Va rätt seg på morgonen för Vincent vaknade 5 imorse och somnade om lite i 7, sen sov jag till halv 10 och skyndade mig till gymet då Danny skulle iväg vid 12.

Men när man väl börjat träna så kommer man igång och det blev ett bra pass :)
Visar mitt triceps upplägg också. Snart kommer jag byta ut vissa övningar så man inte alltid kör samma. Appen fitness pro har massvis med olika övningar, så man kan plocka ut några där.
 
 
Triceps:
 

Började passet med 10 min crosstraining
 
Cable rope overhead triceps: 25kg 12rep x 3 set + 8rep x 1 set
 
Triceps pushdowns med rep: 20kg 12rep x 4 set
Jag har kört med stång innan men det blir tyngre med rep. Fast tydligen tar det på olika dear av triceps så kommer köra med både stång och rep nästa gång :)
 
 
Första bilden är overhead triceps och andra pushdowns. Älskar dessa övningar och gör alltid dessa!
Med stång
 
Standing dumbbell triceps: 5kg 12rep x 1 set, 4kg 12 rep x 3 set. Sen tar jag 5 kilos viktplatta med båda armarna och kör 15 rep direkt efter varje set.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vet ej vad denna övning kallas. Glömde räkna men kör typ så många som jag orkar i 3-4 set.
 
Sen allra sista tricepsövning blev dips och körde även chins. Orkade bara 10-8 rep + 4 set då det va sista övningen. Sen körde jag -300 kalorier på crosstrainern och körde -100 kalorier på uppvärmningen. Sen sist men inte minst ca 50 burpees. Va helt slut sen!! Mina pass brukar ta 1.5 timme, brukar köra cardio 40-45min och resten styrka eller bara styrka i drygt 1 timme plus uppvärmning.
 
Märkt att de vanliga burpeesen är utan armhävning men jag kör alltid med armhävning, fast på knä :)
 
30 augusti. När jag precis börjat träna. Inga muskler i sikte..
 
3 november. Fått mycket mer konturer på armarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0