Do you squat?

Jag har läst att knäböj är den övning som förbränner mest kalorier på en rep jämfört med andra övningar. Det är med andra ord en väldigt bra övning. Jag får sällan kontakt men tycker sumosquats funkar bättre. Den ska ju också ta mer på rumpan än de vanliga knäböjen (egentligen heter de väl sumoknäböj men gillar ordet sumosquats bättre;) ). 
Man kan gå djupare ner med sumosquats och tar då mer på rumpan. Tycker även den är lättare att utföra då man har mer stabilitet när benen är lite mer brett isär med fötterna utåt. 
 
Men jag gör generellt sällan någon sorts av knäböj pga mina knän så att man ska göra knäböj för att bygga rumpa stämmer inte, men det är en bra övning som tar i stort sett hela benen. 
De som ser en liten rumpa säger direkt : do squats! Men det är som sagt inte bara en övning som bygger rumpan utan finns massa andra som kanske tom är bättre för den personen än dessa squats :)
 
 




Kommentarer
sara

Absolut sant det måste man inte alls det:) följer en tjej på ig betterhappythansorry heter hon o hon kan inte heller göra knäböj eller andra övningar som marklyft och så vidare pga att hon har diskbråck så hon får inte göra övningar som belastar ryggen och hon har byggt upp sin rumpa grymt bra utan squat:))

2014-04-27 @ 10:44:00
Anonym

Ohh vill också ha en så fast o snygg rumpa får göra squats.. men du har rätt din rumpa ser stor ut från sidan mem inte bakifrån kanske beror på dina höfter.. jag har inte heller höfter min rumpa ser stor bakifrån mem inte från sidan.. känns som att den blivit mindre sen jag fått barn o man inte tränat men du har en sjukt fin kropp o verkar vara en fin människa också :)

Svar: Ja höfterna påverkar nog endel då de är så smala, så rumpan blir mer fyrkantig :P

Det går alltid lyfta den lite med träning ;)
Tack så mkt :)
Malin

2014-04-27 @ 15:27:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0