Chocolate muffins

Det är ju supersvårt att hitta goda och proteinrika recept med få kalorier, och nu har jag äntligen hittat ett som min vän tipsade om, chokladmuffins! Jag har testat göra muffins innan men då smakade det bara ägg, men denna gången fick jag in chokladsmaken. De va lite torra men med lite bär, eller varför inte kaseinpuding till så bliev det riktigt mumsigt :) Smakade som en riktig dessert. Denna portionen nedan innehåller ca 250 kcal, 30 gram protein, 12 gram kolhydrater och 8 gram fett. Alltså väldigt bra innehåll med tanke på hur det smakade. Som proteinpulver kan ni tex använda er av fitnessgurus choklad och hasselnötsmak, sen hade jag kaseinpulver i smaken cookie dough :P  Receptet kommer nedan!  
 

I think its superhard to find recipes on deserts who taste good. But now I´ve finally found this super delicious recipe - chocolate muffins! I´ve tested to make muffins before but they only taste like eggs. But this time they were much better. They is a little bit dry, but if you have berries or casein fluff as I do it tasted as a real desert (not eggs).
 
This portion below contains around 250 kcal, 30 gram protein, 12 gram carbs and 8 gram fat. So its really healthy with lots of protein. I have my proteinpowder from fitnessguru, chocolate and hazelnut, then I also made caseinfluff and used the casein cookie dough from fitnessguru
 
 
1 whole egg
3-4 eggwhites
0.25 dl stevia siryp or other sweetening
50 gram dark chocolate (at least 70% cacao)
125 gram quark
1.5 dl proteinpowder chocolate taste
1 tablespoon (msk) cacao
1 teaspoon baking powder
 
Bake in the owen for 25 minutes in 175C
 
Caseinfluff: Mix caseinpowder with milk
 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0