Morotskaka

Detta smakade nästan precis som vanlig morotskaka, men när man har så mycket sötningsmedel får det lätt en lite besk konstig smak, så till nästa gång ska jag ha lite mindre sötningsmedel i glasyren :) Här är receptet :)
Jag kan ju intehålla mig till en bit så åt en tredjedel på eng gång, vilket kanske inte är så bra haha! Mådde rätt illa sen :S
Så försök hålla er till en bit :P I en stor bit är det ca 200 kcal, 12 gram protein, 45 gram kolhydrater och 12.5 gram fett, vilket ändå är ett bra innehåll för en morotskaka :P
 
 
 
 


Kommentarer
Sabina

Jag tyckte också den hade väldigt besk eftersmak, men om man fortsatte trycka i sig slapp man eftersmaken haha...:D
Hur gjorde du glasyren ?
Jag körde philadelphia light så den var det godaste på kakan :)

Svar: Ja det är väl allt sötningsmedel 🙈 jag hade den lättaste varianten av philadelphia, tror de va än ännu lättare än light :) sen steviaströ i och limesaft😋
Malin

2014-08-22 @ 18:01:12
Linnea

Ooooh recept?? Jag älskar morotskaka 😍😍😍😍😍

Svar: Finns länk i texten 😊
Malin

2014-08-22 @ 21:32:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0