Bästa magövningarna

Eller de bästa vet jag inte. Men det är de jag alltid kör iaf :) Man behöver inte köra massa olika övningar utan dessa räcker. Sen gör jag även några andra för sidan men det får jag ta i ett annat inlägg :)
 
 
Jag gör iaf dessa övningar i slutet av varje pass. Så 5-6 gånger i veckan.
Brukar köra 3-4 set så många som jag orkar sen kör jag plankan så länge som jag orkar 2-3 gånger.
 
 


Benlyft *favoriten som verkligen bränner efter ett tag*
 
Abbikes. Känner inte så mkt i denna övningen men kör den ändå
 
Omvända situps
 
 
*Benlyft: Man lyfter benen och även rumpan och sen går man sakta ner igen. Man ska hela tiden spänna magen och ha svanken mot bänken när man går ner med benen.
 
*Abbikes: Man saxar med benen upp och ner
 
*Omvända situps: Antingen kan man bara lyfta benen mot sig eller går man ner med överkroppen samtidigt som benen och sen upp igen
 
Kör alla dessa tre övningarna efter varandra för att verkligen trötta upp magmusklerna. Funderar om man ska ta vikter runt vikterna så man slipper göra så många reps?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0