6 månaders träning

I torsdags va det exakt 6 månader sen jag började på mitt gym. Sen den 27 augusti har jag tränat 5-6 dagar i veckan varav mest styrketräning. Jag räknade ihop mina inloggningar och jag har varit på gymet 140 gånger på 6 månader. Har tränat runt 250 timmar. Så visst är det väldigt mycket jobb och tid som går till att forma sin kropp. Men 1-2 timmar om dagen ser jag inga problem med att lägga på sig själv och sin kropp.
 
Jag är så stolt över hur långt jag kommit, känner mig som en ny människa, älskar att vara stark. Nu kan jag bära matkassorna utan problem, slipper klaga över hur tungt det är ;) Jag har en mycket högre förbränning pga musklerna jag har byggt och kommer fortsätta bygga, jag kan äta sjukt mycket utan att det syns på kroppen. Jag unnar mig rätt mkt skit på helgerna, men jag tror inte jag går upp i fett av det då jag tränar så mkt och äter så bra annars. Det är mycket lättare att hålla vikten när man styrketränar då musklerna slukar mycket av energin man äter.
 
Jag är inte där jag vill vara, men jag är glad jag inte är där jag va i somras. Jag har hela tiden nått mina delmål som bland annat varit att gå ner mina gravidkilon, få en platt mage, bli av med allt överskottsfett som jag lagrade under gravideten, fått muskler, synliga konturer. Nu är mina nya mål att bygga en större rumpa, större ben, synligare magrutor.
 
 
 
På vänsterbilden står jag en bit ifrån med fötterna och på högerbilderna står jag ihop med fötterna. Sen är det såå skönt att det inte väller ut fett längre över byxor och trosor.
Kan jag så kan ni. Ni kan fortfarande hinna göra en stor förändring till sommaren genom att bara äta bra och träna regelbundet
 
 
4 veckor och 8 veckor efter förlossningen
 
 
 
 


Kommentarer
elin

Wow!! Vilken förändring på ändå kort tid :)
Du är en inspiration nu när man själv är påväg tillbaka till sitt vältränade JAG! :)

Svar: Tack vad kul att läsa :) lycka till! :)
Malin

2014-03-04 @ 05:58:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0