Spring here we come

Nu börjar jag känna mer och mer att våren snart kommer att vara här. Idag är det ju 1 mars och den första vårdagen enligt kalendern. Nu har man bara mycket att se fram emot, och nu kommer det gå fort tills man kan ta på sig klänningarna och shortsen, börja grilla och fixa i trädgården och allt som hör våren till :) 
Så härligt! Samtidigt blir jag mer och mer stressad över vad jag ska göra efter mammaledigheten. Saknar tryggheten, ett fast jobb och kommer va rädd att förlora min SGI. Kommer prata med fsk innan mammaledigheten tar slut för att ta reda på all info så den sparas till nästa barn (om de ens kommer grunda på samma jobb då). 
Bara jag är aktiv på heltid ska den ju sparas. Har 150 dagar kvar från akassan med högsta betalning, sen har jag ett nytt avtal på 300 dagar från mitt deltidsjobb, så jag kommer iaf alltid ha en inkomst. Men som säkert många andra vill man inte va beroende av akassan och ams utan jobba ihop sina egna pengar.
Får börja söka heltidsjobb i sommar och se om jag hittar nåt.
 
 
Vårunderläggen är nu framme :)
 
Pancakes! Såå goda!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0