Träningsupplägg ben

Börja tycka det är roligare att köra ben, just för man kör med så tunga vikter och det är ett allmänt tungt pass. Benpass är då som jag svettas som mest förutom cardio. Va väldigt längesen jag körde ordentlig cardio nu, blir max 10-15 min isåfall. Men jag kommer få gott om cardio under min deff. Då kommer det bli mycket promenader och crosstraining. 
 
 
Ben och rumppass:
 

Uppvärmning -100kcal på crosstrainern
Knäböj med stången (20 kilo)
 
Knäböj med 30 kilo
 
Sumoknäböj på stepbrädor -14 kilo
 
Bulgariska utfall 1 set med 7 kg hantlar
Vanliga utfall
 
Sumoknäböj med viktboll och ståendes i "jägaren", sen direkt sittande 90 grader mot en vägg med viktboll x 3
 
Höftlyft med 15 kilos viktplatta på yogaboll
 
Benspark
 
leg curl med två dropset
 
Höfter i maskin
 
Benpress med ett ben i taget
 
Donkeykicks med vristband
 
 
Det är inte alltid jag räknar reps eller minns vilken vikt jag har så jag skriver mest vilka övningar jag körde. Men det blev 3-4 set på varje övning. Kör oftast tills jag blir trött och det börjar bränna ordentligt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0