Keep your results

Om man går ner för fort och på fel sätt, alltså svälter sig själv, så kommer man gå upp fort igen. Kroppen behöver alltid näring och om man hela tiden tillför det kroppen behöver kommer kroppen inte skrika efter mat sen, utan den vänjer sig vid den maten man ger och man slipper denna hunger som man kan få vid svältdieter, kroppen skriker då efter näring. Så det är lätt att börja hetsäta igen eller inte ha nån ork att fortsätta.
Så tänk inte att du ska gå ner fort, tänk långsiktigt och att du ska klara hålla vikten och alltid leva som du gjort, bara att du äter lite mer om du inte vill fortsätta gå ner i vikt.

Jag gick ner ca 0.5kg i veckan under min viktnedgång, så efter ett halvår hade jag gått ner mina 15 kilo, och ett halvår är en helt ok tid för att gå ner det. Och jag forsätter att hålla vikten genom att fortsätta träna lika mycket och äta nyttigt :)
 


 
 
If you lose weight too fast and in the wrong way, by starving yourself, then you go going to gain weight fast again. The body needs to be nourished and if you always give the food that your body needes, the body isn´t screaming for food, and you don´t need to be hungry cause if you eat weel your body don´t scream after nourishment.
So don´t think that you should lose weight fast, think long term and that you should keep your weight after your weightloss, the importance and make it to a lifestyle, just that you eat a little more if you don´t want to continue to lose weight.

I went down about 0.5kg a week during my weight loss, so after six months I had lost my 15 kilos, and six months is an ok time to lose it. And I'm continuing to hold the weight by continuing to train alot and eat healthy :)
 
 


Kommentarer
Sara

Hur många kalorier äter du när du deffar Malin?:)
har kikat en hel del i gamla inlägg där du visat shapeup bilder, men där har du varit uppe i över 2000 kalorier, sedan har du t.ex räknat bort jkalorier pga träningen etc, hur tänkte du kring detta? vet att dem flesta brukar ligga runt 1500 kalorier (som dem äter) sedan tränar dem men äter ej upp sina kalorier vilket gör att dem hamnar på ett stort underskott

Svar: Jag räknar inte kalorier längre. Men hur många kalorier man bör äta är väldigt olika. Alla har olika hög förbränning i viloläge osv. Att äta 1500kcal och träna på de är väldigt lite. Man bör ligga på ungefär -500kcal per dag. Svårt att veta exakt hur mkt träning och allt förbränner men jag utgår från vågen, 0.5kg i veckan är lagom. Jag förbränner 1300kcal per dag i viloläge, sen plus träning och allt man gör under dagarna, så om jag åt 1500 hade jag säkert legat mer än -1000 kcal per dag.
Malin

2014-09-10 @ 21:02:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0