Mamma Fitness

Många av av följer säkert redan Olga Rönnberg, men jag älskar hennes statusuppdateringar på facebook. Hon har alltid så rätt i det hon skriver och jag minns att hon va en stor del i att jag öppnade ögonen för styrketräning. Hon fick mig att inse att det är styrketräning jag bör göra för att uppnå mina mål. Och hon hade rätt och när man väl testat på det förstår man hur stor inverkan just styrketräning har för din kropp. Kan rekommendera att följa henne på facebook där hon heter Mamma Fitness Sweden. Här nedan är ett citat som är så rätt, jag känner inte att jag behövt kämpa så mkt me träning och kost, för allt sker per automatik, det är en vana och inget jag behöver fundera över om jag ska göra eller inte. Många förstår inte hur man kan ha kvar motivationen att träna så mycket under så lång tid, men tillslut handlar det inte om hängivenheten, utan om att få in det i sin vardag och bland sina vardagliga rutiner. När ni gjort det kommer träningen inte va ett problem. Men det är viktigt att variera sin träning för man lessnar och man vill ju känna att denna vanan är rolig att utföra :)
 
 
Tror du att det är självdisciplinen som gör att man lyckas?
Fel.
Vanor.
Det är vanorna som gör att man gör saker och ting per automatik utan att ens tänka på det, det som gjorde "ont" för ett tag sedan kan kännas som en vanlig vardag. Men ju oftare man gör något desto mindre ont blir det i längden, till slut försvinner smärtan av att man "måste" göra.
 
 


 
I have followed one fitnessmom on facebook for a long time now. She only writes in Swedish so you guys can´t understand her, but I love her status updates on Facebook. She's always so right in what she writes, and I remember it was her who opened my eyes for strength training. She made me realize that there was strength training I should do to achieve my goals. And she was right, once you have tried it you understand how much strenght training going to impact your body. Below is a quote that is so right, Im not feeling that my training and diet is hard,  because everything is done automatically, it is a habit and not something I need to think about whether I do or not. Many do not understand how I keep the motivation to workout so much for so long time, but in the end it is not about dedication, its about to make it a lifestyle and youreveryday routines. When you are there you going to notices it isnt so hard to do your workouts and eat well :)
 
 

Do you think it is self-discipline that makes you successful?
Wrong.
Habits.
There are habits that make you do things automatically without even thinking about it, what made "painful" a while ago can feel like a normal weekday. But the more often you do something, the less painful it will be in the long run, eventually the feeling that you must do your workouts dissapear
 
 
 
 july 2013 - july 2014


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0