Gravid vecka 11

Idag är jag i vecka 11. Känns skönt man snart klarat av den första trimestern.
Sen känns det skönt att ha klarat sig utan något missfall än sålänge. Är högst risk de första 10 veckorna.
Man ser en liten kula mer tydligt, sticker lixom ut nertill. Nu är bebisen som en stor lime.
Ska berätta för min farmor och farfar nästa helg och min sambos moster på lördag.

Mina symptom idag:

•Lätt illamående, speciellt när jag börjar bli hungrig

• Kissinödig hela tiden, kissar iaf en gång i timmen nästan, men på natten klarar jag mig utan kissepauser :)

• Får ligamentsmärtor (sidan av magen) när jag nyser ibland och reser mig fort osv.

• väldigt svullen omkring magen

• Humörsvängningar. Har blivit mkt känsligare. När jag tex ser bebisar på tv blir jag nästan gråtfärdig. Eller som imorse när Ola från rix fm grät över att ha blivit pappa, då kom det någon tår.

•Hungrig HELA tiden. Varannan timme behöver jag nästan äta. (Kommer bli en flodhäst så mkt som jag äter).

• Får lätt näsblod eftersom slemhinnor är känsliga nu och man har mkt mer blod i kroppen.

• Konstant trött. Blir lätt utmattad.

Ja de va väl de jag kommer på som ändrats sen jag blev gravid. Inga positiva symptom förutom att jag har nåt som växer i magen. Men man få stå ut :) tror inte de blir lättare efter man fött men kommer absolut bli underbart att få ta hand om min bebis :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0