Biceps workout

Tänkte lägga upp alla min träningsupplägg, en muskelgrupp för sig. Så idag tänkte jag lägga upp mitt bicepsschema. Tränar alltid biceps och rygg i samma pass för man använder mycket biceps i ryggövningar.
Men hur man vill lägga upp sitt schema är helt upp till var och en. Finns inget rätt eller fel. Men glöm inte att låta musklerna återhämta sig. Jag tror det är bra att träna igenom alla muskler minst en gång i veckan. Jag tränar alla muskler en gång i veckan förutom ben och rumpa som tränas två gånger i veckan och magen efter nästan alla pass. Ibland kör jag även dropset i cable curlen, det kör slut det sista i musklerna! :)
Så här kommer mitt upplägg som jag körde i söndags:
 
 
Biceps curl med hantlar: 12kg 5x1 set sen 10kg 12x3 set
 
Biceps cable curl med rep: 40kg 12x4
 
Biceps overhead cable curl: 20kg 12x1 set sen 15kg 12x3 set
 
 


 
 
Thought of uploading all my training schedule, one muscle group individually. So today I post my biceps schedule. Always train biceps and back in the same session because you using biceps alot when you train your back.
But how you planning your training schedule is entirely up to you. Don´t forget to let your muscles recover.
I think it's good to train through all the muscles at least once a week. I train every muscle once a week but I train my legs and butt twice a week and abs after almost every session. 
Edit: A also do dropset sometimes in cable curl, ut really burns alot in your muscles! :)
So here's my training schedule for my biceps I did last Sunday:
 

Biceps curl with dumbbells: 12kg 5x1 set then 10kg 12x3 Set

Biceps curl cable with rope: 40kg 12x4

Biceps overhead cable curl: 20kg  12x1 set then 15kg 12x3 set
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 


Kommentarer
Ken Andersson

Oj, menar du att du curlar så tungt för biceps? Du väger ju bara typ 55 kg. Och dina armar ser inte så biffiga ut. 12 kg är klart mycket mer än jag orkar!

2020-02-15 @ 15:16:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0