Heart pancakes

Visst ser dessa smarriga ut? Men ätit banan/protein pannkakor varje dag nu rätt länge och jag börjar tröttna igen. Sen börjar jag äcklas av ägg igen. Går i perioder där jag kan äta fisk och ägg. För jag äcklas verkligen av det och har aldrig gillat det. Äter det bara för det är nyttigt. Men jag har det i mat där man inte känner smaken så mycket. Gör helst grytor för där känner man inte fisksmaken, eller pannkakor.
 
Pannkakorna är väldigt lätta att göra. Jag mixar bara 3 äggvitor med en banan, ca 1dl proteinpulver från fitnessguru och lite havregryn. Brukar steka i smör och har alltid kvarg mixat med bär till :)
 


 
Do you think these pancakes looks delicious? But I´ve eating banana/protein pancakes every day now for quite some time and I'm getting tired again. Then I begin to have hard times to eat eggs and fish. Going into periods where I can´t eat fish and eggs. Because I really disgusted by it and I never liked it. Eat it just because it's healthy and contains lots of protein. But I have it in food where you don´t feel the taste so much. Prefers pots or pancakes.
 
The pancakes are very easy to do. I just mix 3 egg whites with a banana, about 1 dl of protein powder from fitnessguru and a little oatmeal. I fry them with butter and have always quark mixed with berries besides :)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Hanna

Hej! Brukar göra liknande (mums!) men funderar på om proteinet är värmebeständigt? Jag brukar använda bakprotein i tex pannkakor och gröt för att det inte ska förstöras av värmen men man vill ju gärna ha den goda smaken av "vanligt" protein =D
Men kanske är fitnessgurus protein även värmebeständigt?
Kvargröra funkar ju bra till med lite samksättning men den nya proteinglassen funkar ju också fint ;)

Svar: Hej!
Jag tror inte det är värmebeständigt. Men man kan ha deras bakprotein och vanligt protein för smakens skull :)
Malin

2014-09-15 @ 16:46:57
martina

Hej! Jag bara undrar om man kan byta ut banen mot något annat? Svårt att komma på nåt själv.. är verkligen inte glad för banan nämligen 😊

Svar: det går bra att köra utan banan också :) Men då smakar det mer ägg :)
Malin

2014-09-15 @ 17:24:28
Nicole

Heej! Mkt trevlig ich inspirerande blogg måste jag säga & följt dig länge på insta. Jag tycker om och träna ich äta nyttigt i prrioder! För mig- kan aldrig hålla de en längre period & men en massa protein så blir jag stopp i magen. Hur håller du igång din mage? (Fast jag tränar & äter nyttigt). Hälsningar Nicole

Svar: Hej! Vad kul att läsa! :) Jag va likadan innan, man måste hitta sin motivation och få träningen och maten till en rutin. man bör också gilla maten man äter och man kan unna sig ibland utan att förstöra resultaten :)
Jag har inga problem med att äta mkt protein, däremot strejkar magen helt av kolhydrater, speciellt gluten. Du kanske ska ändra kosten? Finns mkt bra alternativ. Kanske ska äta mer ägg, kanske fisk istället för kött, eller vad du nu äter idag :) Testa dig fram. Har du testat proteinpulver, kvarg? :)
Malin

2014-09-16 @ 06:28:06
marie

Vet du om man kan äta proteinpulver när man ammar?:)

Svar: det brukar inte rekommenderas, men kolla om naturell smak funkar, de har inget sötningsmedel. Men tror helst inte man ska äta kosttillskott som proteinpulver under amning
Malin

2014-09-16 @ 14:22:13
Pierre

Det är sanslöst vad du är vacker

2014-12-26 @ 23:57:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0