Färgat löshåret

Idag färgade jag mitt löshår lite kopprigare, det såg ganska...dött.. ut innan, eller vad man ska säga. Löshår ser alltid mkt mattare ut och är ofta mycket kallare i färgen. Så hon la i en intensivtoning. Just nu är den inte exakt som mitt egna hår men det smälter ihop bra ändå. Hon sa det nog blir bättre när jag tvättat det några gånger.
 
Hon har räknat ihop vad allt kommer kosta och allt det jag gjort med håret kostar mig bara 3600. Då har hon klippt mitt hår och klippt in löshåret, färgat hela mitt hår i 3 nyanser, färgat ombre på löshåret och färgat längderna idag, ett schampoo och själva håret. Insättningen gjorde vi på varandra så det kostade mig inget.
Egentligen hade detta kostat mellan 7-8000. Så mycket hade jag faktiskt aldrig lagt på en hårförlängning plus färg och klipp, det är väldigt mkt pengar.
 
Jag känner mig iaf mkt finare med långt hår, det är lite roligare. Hår gör väldigt mkt för utseendet.
 
 
Efter hon hade färgat håret la hon i Lanza curle define i längderna och fönade med ett munstycke, då får man mer naturliga lockar :) Jag använder bara Lanza nu, tycker det verkar väldigt bra :)
 
 
 
 
 
Här ser man färgen bättre, fast här ser det ut som håret är enfärgat, men det är mörkare upptill.
 
 


Kommentarer
Emma

Fick du så lockigt av bara den cremén och hårfön? Håret är väldigt fint iaf :)

2012-10-18 @ 17:31:19
Belovely

Emma: jag har också silikondroppar, men det är för att ge glans och skydda håret. Men det räcker med curl define för att få såna lockar :) så hon lägger typ i håret i munstycket på fönen o fönar.
Annars kan man krama håret medans man fönar. Kram

2012-10-18 @ 17:50:57
URL: http://belovly.blogg.se
Emma

Tack funderar på om jag ska köpa och testa :) Har världens mest raka och livlösa hår :(
Kram

2012-10-18 @ 19:46:05
Belovely

Emma: det skadar inte att testa. Om du har en fön med ett munstycke blir de mkt lättare. Eller diffuser heter det egentligen.
Tycker håret blir likadant som när jag permanentade håret för några år sen. Men mkt bättre för håret :)

2012-10-18 @ 23:23:40
URL: http://belovly.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0