Kalla Fakta

Ikväll börjar Kalla fakta klockan 21.30. Det ska handla om Zoo och hur djuren behandlas om jag uppfattar reklamen rätt. Det verkar va ett rätt hemskt avsnitt men tycker sånt är intressant. Jag tar väldigt illa vid mig när jag ser djur plågas. Men tycker inte man ska blunda för verkligheten, för då kommer det aldrig bli nån förändring.
 
Egentligen borde jag inte gå på Zoo och speciellt inte Circus där djuren drogas och tvingas göra onaturliga saker. Har inte gått på Circus på många år och inget jag känner är underhållande, man tänker bara på hur synd det är om djuren. Förstår inte riktigt hur det kan va kul och underhållande att titta på djur på det sättet. När jag va liten va det kul för då förstod man inte bättre.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mrs V

Jag tycker det är jättebra sådana program går så folk kanske får ögonen öppnade.
jag själv kommer inte kolla på programmet för jag klarar inte av det.
Fick ont i magen bara nu när jag tänkte på det...för jag vet ju hur det liger till och fattar vad programmet kommer visa.

Jag vet redan lixom, jag är redan så insatt i sådant.. så att jag tittar ger mig inget nytt.. om du förstår.. så jag orkar inte plåga mig själv.

Men skitbra sådana program kommer. För när man som individ försöker förklara för människor hur saker faktiskt ligger till med Zoo o cirkus.. folk lyssnar inte.. folk tror man överdriver eller är en negativ människa som bara vill förstöra deras "nöje"... som du säger.. hur kan man tycka det är underhållande se djru tvingas in i onaturliga saker.
Men om det kommer från media kanske folk mer inser allvaret...

Svar: ah det är jättebra media uppmärksammar sånt här mer! om man vill berätta hur djuren mår osv så vill folk inte lyssna. oftast för de tycker det är för hemskt att höra eller tror de man överdriver o säger att så är det inte i sverige. Men det sker mkt ondska i sverige med. vi är inget perfekt land.
Malin

2012-10-17 @ 20:13:55
URL: http://boobluscious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0