Kvälls makeup

Idag har jag gjort en sminkning steg för steg. Tror det är svårt att lära sig såhär men känner mig inte bekväm att göra en video, sen får jag inte till det direkt alltid. Jag gör bara ögonskuggan steg för steg, om ni är intresserade av hur jag sminkar min foundation så kan jag göra det med.

 
Detta är väl en kvällsmakeup antar jag :P Men jag kan ha såhär mycket smink en vanlig dag med, dock brukar jag aldrig ha lösögonfransar om jag inte ska ut på fest eller liknande.
 
Idag gjorde jag en rosa, plommon ögonmakeup, tycker det är fint till bruna ögon.
 
Till ögonen använde jag färgerna
VIRGIN, SIN, Darkhorse, Toasted, Husted och CREEP.
Från Urban Decay Naked palette.
 
 
Först satte jag min ögonprimer från Urban Decay innan jag la ögonskuggan
 
Fick en ögonbrynsfärg av Sigma när jag beställde borstarna så testade den. Lite för ljus så la på lite mörkbrun ögonskugga. Använder min vinklade borste från MUS.
 
Jag har verkligen skela ögonbryn så försöker göra de symetriska med smink.
 
Sen la jag SIN som bas, sen tog jag en blendingborste och la på TOASTED vid ytterkanterna, den är rostig rosa i färgen.
 
För att få lite mer glitter la jag på lite glitterögonskugga från MUS i färgen lila.
 
 
La highlight på insidan av ögat och upp mot ögonlocket. Använde färgen VIRGIN. La även den under ögonbrynen
 

Målade eyeliner med Clinique Creme liner längs ögat och även under halva ögat.
La också färgen darkhorse under ögat.
 
Sen satte jag dit lösögonfransar och gjorde konturer, rouge och highlight.
 
 
 Använder Loréal bronzing puder till konturer och Sigma large angled brush.
 
Ögonmakeup före och efter
 
Jag hatar min bullnäsa så försöker sminka den smalara längst ner. Hur man ska göra konturer på näsan beror på vad för näsa du har och vad du vill ändra.
 
 
 
Ehm..kelar med min fluffiga blush brush från Real Techniques? :)
 
 
Min setting brush, den lägger jag highlight med eller gör konturer vid käkbenen.
 


Kommentarer
Dani

Superfint , den där paletten hade helt underbara färger! Vad fick du ge för den ? Trevlig helg :)

Svar: Tack!:) ah den har jättefina färger :) den kostar 389kr från www.beautybay.com. Gratis frakt med :) då får du även en primer på köpet. Om du väljer naked paletten. Finns en naked 2 palett med me liknande färger
Malin

2012-10-19 @ 16:27:22
Lina

Vad fint!! Ååh är så fint med bruna ögon... Önskar jag hade det ibland... Till vardags gillar jag mina tokblå men till fest är det så fint med bruna rådjursögon och mycket smink :)

2012-10-19 @ 20:28:16
Belovely

Lina: tack så mycket!:)
Ah jag gillar bruna ögon, men hade gärna haft blå med. Tycker det är så snyggt med mörkt hår o klarblå ögon :)
Du kan testa bruna linser också, lättare att få blå till bruna än tvärtom. Kram

2012-10-19 @ 21:43:47
URL: http://belovly.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0