Köttfärsgratäng med zucchini

Gjorde en supergod gratäng idag med quornfärs och zucchini. Tog ost på med för att göra den lite lyxigare ;)
Åt den med en sallad, den kommer jag definitivt göra igen. Man kan göra den ännu nyttigare om man skippar grädden och osten. 

Jag gjorde halva denna satsen och blev 3 stora portioner :) Jag hade även chili och vitlökspeppar i. Går lägga i de man gillar helt enkelt :)

  • 500 gram köttfärs
  • 2 st zucchini
  • 1 lök 
  • 2 vitlöksklyftor
  • Olivolja
  • 3dl krossade tomater
  • 1.5dl grädde
  • salt och peppar
Tillagning:
 
Sätt ugnen på 200 grader.
 
Skär zucchinin i skivor på längden. Salta på båda sidor och låt vattna ur i 30 minuter. Skölj och torka av.
 
Hacka lök och vitlök. Stek nötfärs, lök, vitlök i olja och salta och peppra. Tillsätt tomater och grädde. Låt koka en stund.
 
Varva sås och zucchini i en smord form. Gratinera i ca 30 minuter. Servera med en sallad.





Kommentarer
Emelie

Ser riktigt gott ut!! Måste testas!!

2013-08-27 @ 21:35:02
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Jojo

Mm, låter gott! Kan du inte lägga upp receptet här? :) förrsten, ta inte kvarg i! Jag gjorde det i en gryta en gång och det blev alldeles smuligt när det värmdes upp, inte gott! :p

Svar: Fixat :)Ok bra du sa det :)
Kvarg har en lite pulvrig konsistens så kan tänka mig det inte blir bra i grytor :)
Malin

2013-08-27 @ 21:47:30
Anonym

Tack för receptet! Det låter så gott! Ska smacka det snart :D Kram

Svar: ja det va jättegott! Hoppas det smakar! :)
Malin

2013-08-28 @ 17:00:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0