Förlossningen

Nu räknar man ner till förlossningen och man börjar ta in att man faktiskt ska föda också. Jag är väldigt orolig för smärtan och vill nog bm visar oss runt hur det går till på förlossningen. Sen kanske det känns bättre när man vet mer om bedövning osv.

Men hur ont gör det egentligen? Sett på tv där man ser kvinnor föda och vissa skriker som de blir brutalt torterade :S
Klarar man smärtan eller är den helt olidlig. Är ju väldigt inviduellt, men hade velat kunna förbereda mig innan hur ont det kan göra.

Hörde att om vattnet går innan man får värkar så får man en väldigt lång och jobbig förlossning. Undrar om det stämmer.



Kommentarer
Johanna

Läste på lute om förlossning, finns mycket fakta i den boken du fick av BM vid första besöket. Hmm tror den heter första barnet eller nått sånt.
Iallafall där står att vi måste lita på vår kropp, den vet vad den ska göra. Ont kommer det göra men försök verkligen o andas igenom smärtan och bara lita på att du klarar av det. Tyckte det var skönt o läsa, typ du behöver inte tänka kroppen gör det ändå. Måste bara fokusera på att inte låta smärtan ta överhanden.
Jag är ju inte alls nervig för förlossning utan längtar o ser frma emot det.
Känner du att det är jobbigt så prata med BM, finns massor med kurser man kan gå.
Jag ska oxå besöka förlossningen känns tryggt plus man ska ju vara där o göra det absolut största man nånsin gjort. Kan kännas bra för sambon o veta var han ska ta vägen oxå om han behöver handla eller nått :P Tror det är en bra trygghet för oss kvinnor o få veta hur det ser ut o allt det där.
Allt kommer gå jättebra :)

Svar: ah den boken läste jag ut direkt :) men det känns som det kan skilja endel mellan olika landsting. jag hade velat kunna välja o föda i vatten, ska se om man kan det i växjö. men har inte bestämt mig hur jag vill föda, känns som man tar det när det kommer och vad som känns bäst då :)
Malin

2013-02-25 @ 17:51:46
URL: http://withlovin.blogg.se
Anonym

Smärtan går som inte att beskriva, klart det tar ont men som tur är så går det över diret bebisen kommit ut :) och det där med att om att vattnet går innan värkarna att det skulle ta lång tid, stämmde då inte på mig. Med flickan så gick mitt vatten kvart över 6 på morgonen, halv 7 började värkarna och tre minuter över sju föddes hon i bilen förlöst av sin pappa <3 ett par minuter senare kom abulansen, den hann inte komma

Svar: okey men då slipper jag oroa mig om nu mitt vatten går först :)oj det måste kännas konstigt o föda i en bil :) tur det gick bra iaf. Men kanske bättre att det går för fort än för lång tid :)
Malin

2013-02-25 @ 19:57:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0