Naturlig

Jag behöver en kroppslotion och ansiktskräm och kommer använda naturliga krämer hädanefter. Är så mycket kemikalier, alkohol o skit i de mesta hudprodukter.
Kommer nog börja med att testa 100% Pure body scrub, 100% Pure Fascial moisturizer brigtening night balm och en ögonkräm som följer med på köpet när man beställer från www.eleven.se

Sen läste jag jättebra recensioner om Garden of Wisdom Majik coconut Revival cream som är en ansiktskräm. Men bara hittat den från USA och sidan är väldigt förvirrande. Vet inte vilken fraktmetod man bör ta.

Sen tänkte jag beställa nyponpulver och nässelpulver som jag ska göra smoothie av eller ha i juice. Har läst många som äter det som är gravida och behöver bättre värden.

Nån som testat nåt av detta som har en åsikt?:)



Kommentarer
Sara

Vill du ha fräsha produkter med safe synthetics så måste du prova LUSH produkter! Dem är superhärliga och de känns bra på hud, hår och kropp! Mina favoriter är ultrabland, each peach och silky underwear :)

Svar: kikade på de produkterna o de verkar bra :) får kanske testa det längre fram. Just nu behöver jag bodybutter, ansiktskräm och är sugen på en scrub :) men det är inte billigt med bra hudprodukter :S
Malin

2013-02-19 @ 22:28:49
URL: http://Souljacker.blogg.se
madde

Hej.

Har också tittat runt efter naturliga produkter men inte hittat några jag faller för. Nu har jag iaf beställt pure. hoppas de är bra :))

2013-02-20 @ 16:18:16
Belovely

Madde: hej :)
Okey då är vi på samma spår ;) jag beställde med idag. Blev bodyscrub, bodybutter och nught balm. Läst bra om alla så ska va skönt o smörja sig med naturliga ämnen och oljor än massa kemikalier :)

2013-02-20 @ 16:56:05
URL: http://belovely.blogg.se
Mrs V

Sara: håller med om lush...nackdelen är att vissa produkter inte håller så länge, endast 3 veckor typ..vilket gör att man hinner inte använda det och får slänga. :/
Och, om de inte gjort ändring (har inte handlat lush på ett bra tag) så innehåller vissa produkter också paranbener..


Belovely: Garden of visdom.. ska kolla in det med, men också läst på vissa sidor att deras hemsida är jobbig :/

2013-02-20 @ 18:52:37
URL: http://boobluscious.blogg.se
Malin

på http://www.rawfoodshop.se kan du köpa billigt nässel, nypon och msm pulver =) jag har beställt från garden of wisdom för länge sedan men kommer inte ihåg hur jag gjorde dock =/ jag läste säkert om det på rosellaecobeauty bloggen då det var där jag fick nys om produkterna =) det var inga problem iaf. Här hittar du lite annat smått och gott: http://skincity.se/sv/70/juice-beauty dom har för tillfället 50% på juice beauty produkterna och jag kan rekommendera deras "green apple peel" fri frakt dessutom!

2013-02-20 @ 22:56:06
Belovely

Malin: tack så mkt. Försökte hitta msm men lyckades inte. Vet du om det är ok o äta detta när man är gravid? Är nässelpulvret, nyponpulvret och msm pulvret helt naturliga utan några tillsatser?

Kan man ha det i smoothie eller hur äter du det? Läst att tex nässelpulver inte är så gott.

Ah jag kikade på henned guide men de har ändrat fraktalternativen sen dess. Får chansa annars :)

Tack för länken :)

2013-02-21 @ 00:54:45
URL: http://belovely.blogg.se
Malin

Jag åt det när jag var gravid och äter det fortfarande. Det är bara bra att göra det :-) är ju helt naturliga kosttillskott utan tillsatser och skit, mat helt enkelt :-) msm (organiskt svavel) har man naturligt i kroppen men det är en förbrukningsvara. Jag äter ju även probiotika, 1 krm om dagen och blandar allt i ett glas red grapefruit juice på morgonen för att ta bort den värsta smaken. Det är inte så gott nej men man vänjer sig. Funderar på att börja blanda med bara vatten då jag vill gå ner ivikt efter graviditeten. Ska även börja med ph kalk :-)

2013-02-21 @ 08:42:44
Belovely

Malin: okey :) men det är kanske bäst o blanda med juice som smakar mkt. Men är de mkt järn i det då? För de verkar bra för järnvärdet.
Ska nog beställa därifrån. Jag hittade dock inte msm pulvret på sidan när jag sökte på det. Var köper du probiotika?:)

Tar du den "drinken" som frukost eller bara vid sidan om?

2013-02-21 @ 09:40:15
URL: http://www.belovely.blogg.se
Malin

http://www.rawfoodshop.se/superfood-c-100/raw-kosttillskott/msm-pulver-p-853.html där hittar du msm =) jag kom på att jag blandar ju inte alltid msm med de andra då msm smakar väldigt beskt och det gör "drinken" inte så där jätte rolig att dricka varje morgon =P Jag börjar med att blanda lite mer än en tsk msm i vatten och dricker ( börja med mindre doser den första veckan) sen blandar jag 1 msk nypon 1 msk nässel och ett krm probiotika med juice i ett ganska litet glas så det inte blir alltför mycket juice =P blir en ganska tjock drink som jag sveper och sen sköljer jag ur glaset med lite juice så jag får med mig allt. Jag har blandat ihop nässel och nypon i en stor burk för at förenkla och resten har jag i fina små burkar på köksbänken för att det både ska vara enkelt bekvämt och snyggt =) Nässelpulver innehåller jättemycket järn och är perfekt att ta ihop med nyponpulver då det innehåller jättemycket c vitamin. Probiotika är jättebra för magen om man har besvär med upp´blåst mage bland annat. Det hittar du här: http://webshop.oikoscosmetics.se/vitalvaror/ lite dyrt kanske men det räcker ju väldigt länge då du bara tar 1 krm.
Nässelpulver och nyponpulver hittar du ockdå där men väldigt dyrt tycker jag dock =/ jag har köpt via hemsidan jag gav dig och på bodystore. http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/nasselpulver-250-g

Detta är alltså inte min frukost utan bara en nyttig morgonrutin =)

2013-02-21 @ 11:23:54
Malin

Msm har jag även i mitt ansiktsvatten och ibland blandar jag med det i en ansiktsmask =)

2013-02-21 @ 11:25:10
belovely

malin_ tusen tack för hjälpen :) hoppas man järnvärden går upp, tror inte jag ligger så bra där då jag inte äter kött och knappt hellerlinser o bönor :S
probiotika är säkert nåt för mig då jag lätt b lir uppblåst och får typ kramp i magen om jag äter lite på konstiga tider.

2013-02-21 @ 16:00:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0