18 veckor

18 veckor idag. Känns som det har hänt endel sen förra veckan. Har känt av bebisen mycket mer men inte så tydligt. Men om jag ligger ner på magen eller är still så kan jag känna nåt rör sig ibland. Typ som om man har en ytlig puls nere vid magen, svårt att förklara känslan.
Sen har jag svårt för att böja mig framåt, det blir väldigt ömt i nedre magen. Sen har magen hårdnat mer där livmodern är. Igår när jag skulle ta på mig ett par byxor så gick de inte knäppa knappen, va ca 6-10cm ifrån. Så nu har jag bara leggins och ett par byxor som passar. Måste iväg och handla!

Längtar tills jag får träffa den lille där inne, man är så nyfiken hur h*n ser ut.
H*n är nu ca 12 cm i sitthöjd så den växer hela tiden :)

Här kommer lite kassa mobilbilder jag tog igårkväll



Kommentarer
Marina

Å va fin! Magen har ju blivit riktigt tydlig nu. :) så härligt när de första sparkarna känns! Och sen kommer det att synas som en fot eller en hand när du nästan är 40v. Det är coolt!

2013-01-23 @ 21:01:07
Belovely

Marina: tack :)
Ja de kommer kännas speciellt men samtidigt lite läskigt :) såg en video på youtube igår där de va en stor bula på magen som rörde sig. Känns som de kan bli hål o en fot sticker ut haha.

2013-01-24 @ 19:11:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0