Gravidbilder

Idag tog sambon några magbilder. Tänkte lägga upp dom imorgon, coolt den blir större och större. Allt är så nytt. En sak jag gjorde idag som jag inte är så säker på va så smart va att titta på "vaginal birth" på youtube. Då fick man se hur det ser ut där nere när man föder. Man är ju nyfilen när man själv snart kommer göra det men kan säga att det inte är nåt jag ser fram emot :) Fy vad ont de kommer göra. Men det mest äckliga som jag inte visste va att man skär ett snitt i vaginan så hålet blir större :S Är det bedövat då? För att skära där nere utan bedövning kan inte va så behagligt.
Får hoppas man föder en liten bebis :)

Jag är också nyfiken hur min kropp kommer påverkas. Kommer jag få en fast mage eller kommer det bli sladder? Lagom häng på brösten eller titta ner i backen? Bristningar?
Jag tror inte jag kommer få bristningar, isåfall nån vid höften då jag har några enstaka sen tidigare där pga hormoner, men man vet aldrig.



Kommentarer
Sara

Vad jag fått veta så skärs ett snitt åt sidan för att undvika att mellangården ska spricka upp helt. Sfinkterruptur nånting heter det när man "spricker hela vägen".. Ovanligt men det händer..

Svar: får hoppas man slipper att e spricker hela vägen :S på videorna las snittet mot rumpan så bebisen kunde komma ut, men det kanske bara görs när det blir för trångt för bebisen.
Malin

2013-01-13 @ 10:05:05
URL: http://souljacker.blogg.se
Anonym

Det är långt ifrån alla man gör det på. Jag har fött två barn utan att behöva "snitta" mellan benen.

Svar: vad skönt. får hoppas jag med slipper! man har säkert tillräckligt med smärta så det räcker :)
Malin

2013-01-13 @ 13:53:26
Camilla

Jag har fött 2 barn men dem har aldrig snittat mg men däremot har jag spruckit ich fått sy båda gångerna fast bara 4 stygn då andades jag i lustgasen så det kändes inte,lustgasen va det enda jag hade när jag födde med,så oroa dig inte!! Kram

2013-01-13 @ 15:40:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0