Bröstpump

Funderar att beställa hem en bröstpump. Kikat mest på Avents manuella. Kostar bara 20 pund på amazon. En elektrisk hade väl varit bäst men de ligger på runt tusenlappen.
Är det nån pump ni rekommenderar/ inte rekommenderar?

Jag tycker amningen är väldigt jobbig just nu. Jag får inte Vincent riktigt nöjd, han låg och ammade i nästan 3 timmar inatt, jag får ont i ryggen, ingen sömn, ont i bröstvårtorna. Därför funderar jag att bara pumpa o ge flaska. Men jag ger det ett tag till om det blir bättre. Eller pumpar jag bara på natten och kvällen för det är då det är mest problem. Kanske beror på att man har mindre mjölk på kvällen/ natten? Men om jag ska va ärlig gillar jag inte alls att amma. Jag blir så frustrerad när det inte funkar. Hade varit lättare om han ammade i 30 min och va nöjd sen.
Sen har man mjölkstockning på det.. Kan inte ens hålla han mot brösten för de är så ömma. Är jätteorolig det inte ska försvinna snart.

Vill undvika ersättning så länge som möjligt. Mjölk har jag ju så det räcker.
Men jag förstår inte hur det funkar när man pumpar, måste man alltid pumpa precis innan han ska äta eller går det pumpa mycket nån gång per dag och ge senare? Tänker att brösten blir överfyllda om de inte töms regelbundet.

När jag ändå klagar tänkte jag också passa på att skriva att Liberos amningsinlägg är väldigt dåliga. De är mindre än de från amazon, har en jätteliten dubbelhäftande tejp och de håller inte tätt. När jag ammar läcker det ena bröstet så det blir helt blött i bhn trots inlägget. Nu köpte jag bara dom för har inte fått min beställning från amazon än, men kan verkligen rekommendera dessa och går välja storlek på förpackningen :

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B000WHHKEU/ref=mp_s_a_1_1?qid=1373361869&sr=8-1&pi=AC_SX112_SY192

Det är som sagt inte alltid så lätt med en bebis, men det visste jag. Men det kommer bli lättare när jag är helt återställd efter förlossningen och matningen börjar fungera.




Kommentarer
Malin

Har en vän som fick barn nyligen och hon ger ersättning på kvällen då hennes näring i mjölken blir mindre på kvällen. Det gör att hennes son sover bättre också.

2013-07-09 @ 11:40:18
Josse

Mjölken blir mer flytande/lättrinnig på kvällen, det är därför dom inte mättas lika snabbt. Fetast är den på morgonen så testa pumpa då och spar till kvällen :) jag köpte Apotekets pump (en grön, kommer inte ihåg märket) men den har varit skitbra. Köpte en tommee tippee från amazon för att den verkade bra och billigare, tyvärr var den rena skiten så den hjälpte inte ett dugg när jag hade det som jobbigast. Så en bra pump kan vara välinvesterade pengar :) /J

2013-07-09 @ 12:00:49
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Sandra

Jag kan starkt rekommendera avent elektriska pump! Jag började också få riktigt ont i ena bröstet och de har verkligen hjälp att pumpa då dom små liven inte alltid är hungriga när bröstet är fullt! Jag har även fått förklarat för mig att de äter så mycket på kvällen för att mjölken i bröstet kan vara tunnare på kvällen beroende på om mamman är trött, ätit dåligt, stressad osv, jag har några gånger först gett bröstet och sen avsluta med flaska som jag under dagen pumpat, då ser man hur mycke de får i sig och de är oftast lättare för dem att dricka ut flaska då de rinner snabbare än bröstet. Om du börjar pumpa brösten så fort de känns fulla och lillen inte är hungrig så kommer spänningen släppa till slut :)

2013-07-09 @ 12:03:51
Anonym

Är det så att han suger rejält hela tiden eller bara ligger och små tussar? Det gjorde min bebis i början så man fick ingen somn och ligga och amma hela tiden. Så när han sugit klart och ligger och små tussar så gav jag honom nappen sen somna han. Så himla skönt. Orkade inte med att vara napp åt honom :)

Svar: Han suger mer intensivt i början men sen snuttar han mer o suger lite ibland sen somnar han väldigt ofta så man får väcka han. Hehe ne man är ju ingen levande napp precis som de tror :)
Malin

2013-07-09 @ 12:07:12
URL: http://nattstad.se/Fillis
Sara

De säger ju att det tar över en månad innan amningen börjar fungera ordentligt och man hittar sitt mönster.
Jag har samma problem som du om kvällar/ nätter .
Men de är ju bara 2 veckor än de små iglarna! :-)

Många rekommenderar att ringa amningshjälpen som kan komma med bra råd och andra får bra hjälp från Bvc.

2013-07-09 @ 12:25:28
URL: http://enmagetill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0