BVC

Idag va vi på BVC. Vincent hade bara gått upp 70 gram och det va lite lite. Tror inte han får i sig tillräckligt så hon sa att vi kunde testa ge ersättning eller pumpa ut o ge efter jag ammat för o se om han är mätt.
Har beställt en pump nu och kommer ge extra på kvällen när han är extra tjurig.
Har även köpt hem lite ersättning som vi tänkte ge ikväll för o se om han blir mätt.
Inatt sov han jämte mitt bröst då han inte kom till ro i babynestet.

Tror det beror på att han inte orkar suga ordentligt, han tröttnar och somnar hela tiden.

Köpte även dessa förvaringskoppar. Det går koppla på dom direkt på pumpen men är osäker om det går med den modellen av Avent jag köpte. Men kommer nog mata med sked eller kopp så jag inte förstör amningen ännu mer.






Kommentarer
Anna

Kan rekommendera att pumpa.
Du kan ju även frysa in mjölken
så har du om du vill göra nåt
själv sen så kan pappan mata
med flaska.
Med första barnet så gav jag liksom
upp så lätt för jag fick ligga å amma
hela tiden.
Gav mkt ersättning och delammade
men hon blev väldigt hård i magen
av ersättningen.
Man kmr in i tekniken med pumpningen.
Det är ovant först men sen när man
ser hur mkt d kmr så blir man glad :)
Lycka till!

Svar: Ja det hade varit det bästa om pumpningen fungerar. För vet han tål min bröstmjölk o får inte ont i magen. Hade du också en manuell eller körde du med elektrisk?
Malin

2013-07-10 @ 18:06:25
Anna

Jag har en manuell och tycker den
funkar jättebra.
Medela heter den.
Har fryst in lite mjölk å bara lagt
i fryspåsar.
Man kan ju skriva på en lapp lr på
påsarna/burkarna hur många ml det
är i så man vet.
Jag fick en Avent pump men den
tyckte jag inte va lika bra så köpte
Medela.
Ge inte upp, d kan som sagt kännas
konstigt i början.
Men sen är man proffs på det där :)

2013-07-10 @ 19:53:28
Anna

Sen tänk på å äta bra så kmr d komma
mjölk och så Du inte blir trött å stressad.
Jag vet hur d e att känna för sin kropp
efter två förlossningar.
Men med första barnet så gick jag ner
på 6mån.Jag år nyttigt å bra men motionerade
inte så mkt alls.
Nu är minsta 7v och jag började pw när hon
va 2v för jag va så pigg.
Nu går jag varje dag 1-2h.
Och har bestämt mig för att komma i bra form.
Äter jättenyttigt men dragit ner på kolhydrater
liiite.
Ist för att äta jättemkt kolhydrater så
kan man äta så mkt bra fetter ist som
lax,avocado.
Jag liksom planerar mina 4mål varje dag.
Har blivit så kul att laga mat och laga massa
nya maträtter/mellanmål.
Säg till om du vill ha nå mat tips :)


Svar: Jag köpte en Avent så får hoppas den funkar för mig :) Jag tar gärna emot tips! Jag är vegetarian o är inte så förtjust o quorn/ soja produkter utan kolhydrater. Men jag äter nästan bara fullkorn iaf.
Det är bra o ha gått ner på 6 månader! Det skulle va skönt o va tillbaka till sin ursprungliga vikt till jul :)
Malin

2013-07-10 @ 20:01:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0