Gel lack

Igår testade jag mina gelelack! Är faktiskt väldigt imponerad hur bra de funkar. Känns som man gjort de på salong. De blir sådär lena och starka. Känns som det sitter som berget så de lär hålla mycket längre än vanligt nagellack. Sen är de mycket glansigare också.


Jag tänkte göra rosa tippar med glitter men nagellacket va inte tillräckligt glittrigt så målade hela nageln rosa. Nästa gång testar jag nog fransk manikyr när naglarna blivit längre :)

Kan rekommendera Bluesky Shellac som jag köpte på amazon. Väldigt prisvärt! Även UV lampan funkar jättebra. Den heter glamourpuss och kostade runt 200kr. Glöm bara inte att köpa en annan kontakt som funkar till vår region då UK kontakt inte passar här. Det köpte jag med på amazon. eu plug eller va det kallas :)
Även shine wipe som innehåller Isopropyl alcohol behövs efter för att få bort den klibbiga filmen och gör det glansigt och lent :) Det va lite läskigt o dra de efter för man va rädd det skulle dra bort allt. Men de gör det inte :)

En sak som är väldigt skönt är att man inte behöver vänta i evigheter tills lacket torkat tills man penslar på ett nytt. Efter man har haft de i UV lampan i 2 min kan man måla direkt. Men tänk på att ytan fortfarande är lite klibbig så det ska inte va helt torrt. Det blir det sen när man tagit wipsen.


Allt kostade 650kr

 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
jennifer

Hej! Vart köpte du lacken? Jag har köpt depends startpaket med gellack och tycker det funkar bra men dom har inte så mycket färger att välja mellan.. men man borde ju kunna använda gellack från andra märken fast man har lampa från depend?! :) kram

2013-08-01 @ 23:41:09
jennifer

men gud! jag såg nu att det stod i texten, jag var lite ivrig första gången jag läste ^^

Svar: Ja den lampan borde funka med :) står på amazon de torkar under 35V uv lampa eller led lampa. Min har 36v o funkar bra.
Tror du man kan blanda olika märken också? För hittar inget väldigt glittrigt lack, tänkte om man köpte från tex olay eller depend o la över :)
Malin

2013-08-01 @ 23:43:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0