Promenix

Mår bättre idag så det fick bli en powerwalk med Vincent. Har väldigt dålig kondis, orkar inte mycket så det blir att bygga upp den på nytt.

Idag hoppas jag att jag får min bröstpump, men tror inte jag hinner få den innan vi åker till Öland. Orkar egentligen inte med en natt till som det är nu. Amningen fungerar inte alls och han blir aldrig nöjd på kvällen o natten så vi måste ge han ersättning. Man blir så frustrerad när man försökt amma han i flera timmar o så ger det inte resultat.
Jag får ingen sömn o man ligger och halvsover medans han ammar/snuttar/sover vid bröstet.
Så jag kommer enbart pumpa o ge i flaska, om det inte funkar pumpa får vi ge han ersättning istället för det känns inte som han blir riktigt mätt på dagen heller..
Men känns som det bara ger problem med ersättning som magont osv. Igår bajsade han inget så imorse bajsade han riktigt ordentligt. Aldrig sett så mkt bajs innan. Va som han bajsat 10 gånger i blöjan så det hade läckt på hela benen och ryggen. Tror han va lite förstoppad eller nåt igår för hans mage bubblade hela kvällen.
Men han skriker aldrig när blöjan behövs bytas. Han har inget emot o ligga med en smutsig blöja så man får titta regelbundet. Vet de finns bebisar som skriker såfort de kissat. Så det är skönt att han bara skriker när han är hungrig. Han är ingen bebis som hela tiden behöver närhet eller vaggas osv. Utan efter han ätit klarar han sova själv eller va vaken o bara titta sig omkring. Det gör att vi hinner med väldigt mycket på dagarna och då blir man inte lika lätt utmattad.







Kommentarer
Anonym

Apoteket har en pump för 129:- om den andra inte kommer den räddade mig :)

Svar: Ja det kanske får bli den i akutfall om den inte kommer snart. Fast har läst mkt negativt om apotekets pump dock.
Malin

2013-07-15 @ 12:08:19
Anonym

Varför går du inte och köper en från affären ? så slipper du må som du mår och Vincent blir glad på kvällarna :)

Svar: För i affären kostar pumpen över dubbla priset :) ångrar dock att jag inte beställde pumpen tidigare.
Malin

2013-07-15 @ 12:25:51
Anonym

Om du inte redan ger han ersättningen nan lemolac så rekommenderar jag den då den är bättre mot magen och ger inte förstoppning lika lätt.
Skulle jan skrika mkt och bli missnöjd be om att få testa althera och den kan du få på recept via din bvc för de är otroligt vanligt att små bebisar inte tål mjölkprotein :) lycka till

Svar: tack för tipset. just nu ger vid Babysemp men om han börjar skrika får vi testa lemolac :)
Malin

2013-07-15 @ 13:11:43
Liinaa

Min plutt har bara fått ersättning. Inga problem med magen alls :)
En nöjd bebis ger en nöjd mamma oavsett hur du gör/vad du matar.

Svar: Vad skönt det har funkat bra. Vad betalar du i månaden på ersättning ungefär?stämmer att om bebisen är nöjd är mamman nöjd :)
Malin

2013-07-15 @ 14:29:36
Anonym

Jag har hört at lök kan ge bebisen dålig mage når man ammar, och sen andra saker som ger gasar.

Svar: hej!Har mest läst det, men änsålänge har han inte fått ont i magen. Men man får tänka på vad man stoppar i sig ifall de skulle reagera.
Malin

2013-07-15 @ 23:28:32
Isabelle

Som du vet valde ju jag att inte amma, så han har fått erdättning från början.
Han var väldigt gnällig på det, hade svårt att bajsa på vanlig nan pro och senper, bytte till lemolac då bajsa han en gång ibland
2 ggr om dagen. Men han mådde ändå inte bra, fick värsta utslag och grät hela tiden. Så visa de sig att han är mjölkprotein känslig
Så nu äter han Althera sen 2 mån. Funkar super.
Men mitt tips är att testa lemolacen.

Kram

Svar: har märkt Vincent inte heller bajsar alls lika mkt sen vi gav mer ersättning. men vi kommer köpa lemonac idag o hoppas han gillar det :) Får hoppas han tål mjölkprotein, annars kanske Althera är ett alternativ. finns det att köpa på Ica också?
Malin

2013-07-16 @ 09:23:40
Isabelle

Nej althera skriver läkare ut på recept. Så då måste han träffa doktor om ni tror de kan vara nån överkänslighet.

Men bra att du testar lemolac.

Något vi inte visste med Jamie heller var att han faktiskt behövde mer mat än vad andra bebisar kanske åt i mängd eftersom han vägde nästan 4kg och rörde sig mycket.
Han åt redan 120 ml varje gång från 3 veckor.
Nu äter han 210 5ggr om dagen å han blir 4 månader.
Men han är inte för tjock eller nåt som du kan se oå bilderna på fb.
Mitt tips är att testa ge han mer mat.

Sen när man byter ersättning kan de ta några dagar innan
Magen fattar och de kan bli hårda av det med.

Kram kram

2013-07-16 @ 13:35:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0