Sol

Idag ska det bli fint väder så får passa på att sola. Kanske går en promenad med Vincent med.

Har laddat ner appen mammamage och kör magövningar varje dag. På steg ett är de väldigt lätta övningar, typ sitta mot en vägg och spänna magen osv.
Men jag är osäker om jag har nån delning kvar. Känner ingen när jag spänner magen, men däremot är magen lite öm och musklerna är verkligen förslappade. Känns typ ihåligt :)


Igår gav vi Vincent lite ersättning, för han blir inte alls mätt på mina bröst :/. Men ändå vaknade han 2 timmar senare o ville äta. Så från 02.00-05.00 ammade jag på båda brösten. Ändå blev han aldrig mätt så fick ge han ersättning igen. Sen imorse när jag matade han så äter han bra i början sen somnar han efter 5 min. Så han lär nog vilja äta snart igen. Vill få hem min pump nu så jag vet att han får i sig tillräckligt.



Kommentarer
karoöina

Hur du vet om dina magmuskler gått ihop helt, gör såhär.
Lägg dig på rygg och lyft huvudet mot bröstkorgen ( du känner att magmusklerna spänns) känn efter med fingrarna på magmusklerna, är det mer än 2 cm mellanrum så är de fortfarande delade. Hoppas amningen blir bättre, de är vid bröstet typ jämt när de är sådär små. Blir bättre men det tar tid. Jag kunde amma typ 7 ggr på en natt. Ha tålamod o njut, tiden går ort. Ett tips är att killa han lite under fötterna när du märker att han håller på somnaar så han suger lite längre

Svar: hej!jo jag vet hur man ska känna fast känner ingen delning tror jag, så antar de redan gått ihop? :) men väntar med magträning sålänge för säkerhetsskull. det blir iaf ingen limpa när jag spänner som efter förlossningen :)

hehe ja jag får kittla han nästa gång :) han är en riktig sömntuta o sover väldigt gärna, vilket iofs är bra :)
Malin

2013-07-11 @ 10:22:39
Johanna

Rekomenderar starkt OLGA RÖNNBERG TRÄNING FÖR NYBLIVNA MAMMOR. Fantastisk bok! Från Grunden olika steg att bygga upp bålen med veckovis. Hon beskriver även enkelt hur kvinnokroppen fungerar vid grav och vad som händer efter, hur man ska återställa den. Superbra!

Ett tips de sa till mig på bvc ang. amningen var att rapa några gånger medans du ammar, allså inte bara när du ammat klart, för att undvika att han somnar vid bröstet. Sen äter de effektivare om de får amma korta stunder? Kanske inte konstigt om han somnar om han låg och snuttade 3 timmar? :P avskyr själv när
folk kommer med tips hit och dit, men detta har hjälp mig iallafall och han har gått upp jättefint i vikt hittills :) helammar!

Svar: Hej!Jag har tänkt köpa hennes bok. Brukar läsa hennes blogg :) men är ändå förvirrad varför hon rekommenderar plankan direkt efter förlossning då det inte verkar så bra då även de yttre magmusklerna aktiveras då.

Ja jag borde kan rapa han lite oftare under amningen. Brukar dock aldrig lyckas få han o rapa :)
Malin

2013-07-11 @ 12:08:31
Liinaa

Sluta fokusera på träning nu! Vänta tills minst 3 månader efter förlossning med allt utom promenader. Alla ligament i kroppen är uttöjda och mjuka fortfarande. Du kan dra på dig livslånga skador! Var rädd om kroppen och lägg fokus på att ta hand om din fina son

Svar: Jag tränar inget nu utan det är övningar för att sen kunna träna som vanligt. Man får bygga upp långsamt innan man kan återgå till träning
Malin

2013-07-11 @ 12:20:45
Anonym

Håller med Liinaa, herregud gått 2 veckor bara och helt besatt av att bli av med magen.

Svar: Besatt?! Du kan ju kolla upp vad appen mammamage är för nåt innan du uttrycker dig. Det är övningar som hjälper musklerna hitta tillbaka till varandra och hjälper kroppen återhämta sig efter förlossningen.
Sen förstår jag hellee inte varför man bara ska ligga inne o lata sig när man kan börja stärka sin kropp redan nu. Inte så bra för ryggen att ha förlorat all styrka i sin bål o magmuskulatur
Malin

2013-07-11 @ 15:08:23
Jojo

Kul att du kommer igång så smått med träningen redan nu :) förstår att du måste sakna det efter att inte kunnat träna ordentligt på flera månader. Magen ser ut att ha dragit ihop sig jättemycket tycker jag! Syns inte alls att du varit gravid på bilden framifrån :)

Svar: tack så mkt! :) är egentligen ingen riktig träning men skönt att man gör nånting iaf :)
Känner fortfarande mensvärk ibland så magen kanske fortfarande drar ihop sig :)
Malin

2013-07-11 @ 19:03:46
Msz

Så himla fin kropp du har trots att du nyss har fött en liten son :) Ser ut som att magen drar ihop sig bra! Kram

Svar: Tack vad snäll du är! Ja den har dragit ihop sig rätt bra. Stor skillnad från dagen efter förlossningen :)
Malin

2013-07-11 @ 21:06:54
URL: http://Msz.bloggplatsen.se
Dani

Håller med ovanstående tycker din Mage har gått tillbaka helt otroligt på två veckor?!? Sjukt :) tycker inte man kan se att du fött barn nyligen ! :) grattis till fina sonen ( och fina kroppen efterråt) ^^

Svar: Tack så mkt! Ja det är sjukt de kan gå tillbaka så fort. Magen va ändå väldigt stor för inte så länge sedan :)
Malin

2013-07-12 @ 00:23:48
Johanna

Var har du köpt bikinin? Älskar mönstret!

Svar: Köpte den på cubus på rea :) kostade bara 30kr delen :)
Malin

2013-07-14 @ 10:32:06
Jag!

Skitsnack att man måste vänta minst tree månader innan träning! Som du skriver: man skyndar långsamt. Det handlar inte heller om att vara besatt av träningen utan att bara komma i form igen. De som väljer att inte vilja göra det är det som går runt med övervikten i fortsättningen också. Lathet kallas det. Kör du ditt race, Malin!

2013-07-14 @ 23:46:39
Belovely

Jag: ja precis. Man kanske ska vänta några månader med hård träning så kroppen kan återhämta sig riktigt. Men mkt beror också på hur tränad man va innan graviditeten.
Men att börja smått är bara bra :) här tänker jag inte hamna på latsidan :)

2013-07-15 @ 09:25:24
URL: http://BeLovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0