Växer

Vi blev lite förvånade när vi la han på vågen. Han hade gått upp 400gram på en vecka så nu väger han 4600gram. Sen hade han vuxit 2 cm med. Så han har tagit igen det han missade förra veckan :) Men det beror nog på ersättningen vi gett han som tillägg.

Hämtade två paket idag med. Äntligen har pumpen kommit. Men det kom bara ut 80ml under tiden jag ammade, gav Vincent det direkt efter men efter en liten stund va han hungrig igen. Så han blev inte nöjd ändå. Hoppas jag får ut mer på morgonen.
Fick även hem mitt paket från missguided :) Kjolen passade trots det va XS men det va stretch. Däremot klänningen gick inte att knäppa. Men behöver bara gå ner nån cm i midjan så går det. Däremot va den superkort därbak.


Vincent i sin fina sjömansbody :)
Det är storlek 54 så vi kanske kan börja använda lite fler kläder nu :)
Han gav ett litet leende med :)




Kommentarer
Josse

Åh vilka fina bilder!! :D

Svar: tack :)
Malin

2013-07-16 @ 22:14:07
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Anonym

Vad mysigt :) kul med bilder

2013-07-17 @ 02:12:41
Anonym

En bevis förbränner intaget av bröstmjölken på 20 min så att säga att en bebis bara får äta var 3 timma är helt absurt! Låt Vincent amma hur mkt han vill när han vill o var han vill..
Min dotter gjorde inget annat den första tiden! Du är grym Malin! Strunta i vad andra säger du vet bäst själv och amningsnapp är bra att använda och är ej en orsak till mjölkstockning.
Jag hade mjölkstockning säkert 10 ggr under perioden jag ammade, en gång blev de infektion och jag fick äts penicillin.
Duscha varmt varje dag ich massera brösten, finns även på Apoteket värme gelé kuddar typ att använda i förebyggande syfte. Kom ihåg att brösten alltid ska ara varma och de ska aldrig hinna spänna i brösten, så fort du känner minsta lägg Vincent till eller pumpa om de så bara kmr 20 ml åt gången.
Jag ammande i 14 månader o höll på såhär under alla dessa månader och innan ja kom på denna metod så fick jag mina ca 10 stockningar men efter att jag kom på hur jag ska göra så fick jg ingen.
Även om de är 30 grader varmt ha brösten varma, nästan Svettiga :)
Lycka till och undrar du över nått fråga i din blogg jag läser sen Dagligen så ska jag svara :)

Svar: Tack för tipsen! Oj de förbränner väldigt fort då :) inte konstigt de är hungriga så ofta :)
Jag har varit väldigt dålig på att massera men får ta tag o göra det så alla knölar försvinner. Man vill ju inte åka på massvis med mjölkstockningar under hela amningen :)
Malin

2013-07-17 @ 13:47:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0