10 dagar till BF

Nu är det bara 10 DAGAR KVAR till BF!! :) Men hoppas han vill komma nästa vecka. Har inte fått några fler tecken än mensvärk, tycker dagarna känns dryga nu i slutet. Har läst att förlossningen oftast startar 1-10 dagar efter slemproppen gått, och har läst om många som skrivit att deras förlossningar startade direkt eller bara nån dag efter den gått. Så då blir man ännu mer otålig. Så det kommer bli jobbigt om han går över tiden. Hoppas inte :) Har haft ont i huvudet hela morgonen, vill inte ta alvedon varje dag men huvudvärken gör att jag inte orkar göra nåt. Förstår inte varför jag har börjat få huvudvärk ofta.



Kommentarer
Jojo

Du kanske borde testa så att huvudvärken inte beror på havandeskapsförgiftning? Är ju säkert inte det, men kanske lika bra att kolla upp det. Kram!

2013-06-16 @ 15:25:40
Belovely

Jojo: frågade barnmorskan om det förra gången o hon sa jag inte behövde oroa mig för de då alla andra värden ser bra ut :)
Annars tänkte jag med på det. De vill man helst inte få

2013-06-16 @ 15:33:13
URL: http://belovely.blogg.se
Titti

Slemproppen är inget som behöver gå innan förlossningen startar. Jag märkte inget av det iaf... :-)

2013-06-16 @ 22:34:54
Belovely

Titti: ne har läst det, kan ju ta flera veckor efter :/ men hoppas ändå de är nära :)
Hur många dagar började din förlossning efter slemproppen gick?

2013-06-16 @ 23:03:21
URL: http://belovely.blogg.se
catrin

Min slempropp gick på morgonen, direkt efter startade värkarna och på kvällen är Alva född :) Så det varierar nog mycket från person till person hur det startar..
sen ang din huvudvärk. Beror ju troligtvis på helt normala förklaringar. Viktigt att du dricker mycket i värmen och ser till att vila upp dig. Lycka till!

Svar: Okey :) ja de verkar va väldigt olika, man kan aldrig veta när de sätter igång :)ja jag får passa på o vila ut mig ordentligt nu!:) tack så mkt!
Malin

2013-06-17 @ 08:31:24
Ida

Min slempropp gick en v innan båda mina förlossningar:-) lycka till när det är dax! Tror det blir på fredag :-))

Svar: Vi får se ;) blir ett speciellt midsommarfirande isf :)
Malin

2013-06-17 @ 08:49:17
URL: http://idolinaa.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0