Besöket hos bm

Nu har jag och sambon varit hos barnmorskan. Äntligen är mitt järnvärde bra igen. Ligger på 120 om det nu stämmer. Förra gången låg det på 104. Mitt SF mått va 35, har för mig den låg på 35 för två veckor sen med så han växer kanske inte så mkt mer?
Frågade om när magen brukar sjunka men hon sa det va väldigt olika och det är inte alltid den gör det. Så jag behöver inte oroa mig han är sen på nåt sätt :)
Vi körde även förbi förlossningen så vi vet var den ligger.

Det enda tråkiga med besöket va att jag gått upp ytterligare två kilo. Går upp ett kilo i veckan :(, så nu väger jag 74! Jag förstår inte vad det är jag går upp? Har knappt nån vätska i kroppen, är orolig det bara är fett som jag måste kämpa med sen. Började lipa efter besöket pga alla hormoner och det här med vikten stressar mig. Trodde jag skulle gå upp runt 15 och inte över 20. Kanske är dags att börja lägga om kosten och äta mer nyttigt. För förr eller senare måste jag det och det kanske är lättare om jag kommer igång nu innan förlossningen.
Men jag hoppas dessa kilo mest beror på graviditeten och inte brist på träning.


Haha magen och rumpan blev lite väl putiga i denna spegel :)



Kommentarer
Malin

Naaw, det var inte jätte längesen jag var i din sits =) jag gick upp 25 kg med min lilla dotter i magen och mådde inte alls bra över det då jag inte trodde att jag skulle gå upp så mycket. Nu fem månader senare sitter jag här med en underbar dotter som jag promenerar med nästan varje dag med vagnen och äter hyfsat nyttigt. Har gått ner nästan allt och kämpar med de sista kilona men det är så himla värt det!!=) Försök att njuta nu sista tiden när du bara har dig själv att tänka på. Du är jättefin !

Svar: Tack så mkt! Hoppas jag med klarar gå ner mina gravidkilon sen :) men jag har inte blivit så mkt större på andra delar än magen så är rädd att ha värsta fetmagen hela sommaren :) så vill gärna gå ner det mesta innan sommaren är slut.
Malin

2013-06-04 @ 19:35:14
Josse

Fina Malin, förstår om du är orolig men tycker inte att du ska lägga så stor vikt vid vågen, det låter inte som den ger dig någon rättvisa och det är kanske bättre att låta bli. Tycker du är hur fin som helst och går man på haka och nyckelbenen (jag kör dom som riktmärke) så tycker jag inte alls det ser ut som att du skulle gått upp ohälsosamt mycket. Dessutom verkar du ju äta sunt så oroa dig inte för hur du ska komma tillbaka, är helt säker på att du fixar det galant! Är du inte rätt lång också? Har fått den uppfattningen. Jag är nästan på samma siffror som du men knappast så lång om jag inte är helt ute i vildmarken och kör nu. Själv peppar jag mig med att tänka att det är så lite tid kvar och att de flesta kilona kommer rinna av en de första dagarna när man kissar ut den där vätskan (som man inte trodde fanns i kroppen!) så det inte är någon fara. Och dessutom, så lite som vi rör på oss nu, är det så konstigt om man lägger på sig nåt extra litet eller två? Att magen kommer vara slapp för att hud och muskler är uttänjd är en sak men fett, nej finns det nåt överflödigt fixar du bort det med promenader under hösten, är helt hundra! Kram /J

Svar: Tack för peppningen :) det löser sig säkert sen, man har ju läst om de som gått ner mer än vad de vägde innan graviditeten pga amningen. Jag är inte så jättelång, är 168cm.
Man kan iaf hoppas på att man inte får en skrynklig mage eller att musklerna blir för särade :) kram
Malin

2013-06-04 @ 23:16:06
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Tror jag med!! Plus att en del säger att det är enklare att komma tillbaka till sin vanliga kropp om man får barn innan dom dryga 30 för att kroppen förändras efter det! Det löser sig, det är ju inte så länge kvar nu heller! :D kram /J

Svar: Hehe precis, man får försöka hinna med barnen innan man blir för gammal :PJa jag hoppas han vill komma snart! Han kan ju komma vilken dag somhelst :)
Malin

2013-06-05 @ 13:14:09
URL: http://Joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0