Imorgon?

Min sambo har tippat på att Vincent kommer imorgon. Men jag tror inte han kommer va så snabb :P Tror inte han kommer denna veckan, kanske nästa, om han inte kommer nästa vecka kommer det bli såå drygt!! Om jag tex va beräknad i mitten av juli hade det inte känts jobbigt nu, det är det här BF datumet som sitter i huvudet och redan två veckor innan så börjar man hoppas varje dag som går. Man ställer in sig på att han ska komma nu. Men BF datumet är egentligen bara en gissning, min ägglossning kanske va en vecka innan eller en vecka efter än det som räknades ut. Sen när man läst att barnmorskor sagt att förlossningen oftast startat 1-10 dagar efter slemproppen gått gör de inte bättre :P Då får man upp förhoppningarna ännu mer. Men änsålänge sitter man bara med denna tråkiga mensvärken, vill ha lite action i magen :)


Såhär kanske Vincent kommer se ut haha!



Kommentarer
Josse

Haha.. Så himla rolig och söt bild!! :D hur har det gått när din mamma fått barn? Oftast brukar man ju kunna se tendenser där kring om du själv kommer gå över tiden eller ej. Själv hade jag tänkt börja köra diverse kurer fr om min födelsedag den 7 som det först var sagt. Testa både hallonte (känns stört mitt i varma sommaren men ändå!), ananas och så har jag övertalat sambon att han får vara med lite på noterna! ;) haha.. Vänta till den 18e vill jag inte, tror dessutom att vi har en liten bebis så är inte helt hundra på deras uträkning. Har du också mycket tryck neråt? Tycker jämt jag har ont ner- och speciellt baktill, svider och har sig. Speciellt inte bekvämt när den lilla tar spjärn uppifrån och ner, det gör galet ont i hela härligheten då! Haha

Svar: Mamma har fått alla oss runt BF, bara nån dag innan o efter. Så får hoppas han kommer senast nästa vecka, det kan jag gå med på :)
Jag tror färdknäppen är bra, det va efter det som slemproppen gick o jag började få mer mensvärk. Me. Vet inte om man får ha sex efter slemproppen gått, står olika överallt. Får fråga bm på torsdag :P

Ah de känns som det trycker för de svider/ värker väldigt mkt vid urinröret o där bak :P sen känner man sig kissig hela tiden men de kommer ibland några droppar och trots man varit på toa är man fortfarande kissig :) ska bli skönt o slippa det sen!
Malin

2013-06-18 @ 11:43:02
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Josse

Låter som värsta brutala medlen, får hoppas inte många läser.. Haha.. Men med kondom kan ju inte vara nåt problem för då finns ju ingen risk för infektion! Har hört att vissa som inte kan hålla sig från sex kan använda kondom om nu suget faller på. Låter ovanligt med tanke på att man lär vara rätt mör men undantag finns säkert alltid!

Svar: Jo då ska de nog va okey. Fast tror inte vi kommer använda kondom, får hoppas de finns nåt annat alternativ efter förlossningen :) för ppiller bör man inte ta när man ammar. Men om man har kondom nu innan så fungerar nog inte färdknäppen, om den nu fungerar :)
Jag är väldigt mör i hela kroppen så sexlusten är inte på topp haha.
Malin

2013-06-18 @ 12:48:51
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Josse

Efter förlossning menar jag då såklart när det kom till det sista! Men jag kan inte tänka mig att det med skydd skulle kunna vara några problem. Man lär ju känna sina begränsningar om inte annat! Haha

2013-06-18 @ 12:50:09
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Josse

Jo men det gör det ju, du retar tappen och är den mjuk så kan det trigga igång värkarna! ;) ja nej sen är nog inte kondom nåt intressant, var mest för infektionsrisken nu isf jag tänkte! Nej det där med 5+1 är ju inte direkt på topp när man känner sig som ett ånglok! Så känner iaf jag! Haha.. Men det vänder nog sen! :D

Svar: Ja det stämmer nog :) man får väl helt enkelt reta upp tappen så mkt man orkar haha. Kan tänka mig att sexlusten kan försvinna ett bra tag efter förlossningen när man är trött o öm.
Haha man känner sig verkligen som ett ånglok :) är en kamp att bara vända sig i sängen.
Malin

2013-06-18 @ 14:11:12
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Sara

Hej!
Stämmer med 26 juni som bf! :-)
Har trott att förlossningen ska starta i några veckors tid nu av olika anledningar... :-)
Jag tror dock jag känner efter lite föööör mkt ibland för jag vill så gärna!
Men nu borde de ju inte vara så många dagar kvar för oss.
Blir kul att kolla in här och se hur det går för dig!

Svar: Jag känner också efter för mkt. Speciellt sen slemproppem gick i lördags. Och då blir det extra jobbigt när inget händer :) jag håller tummarna vi inte går över bf iaf :)Vet du vad det är för kön?
Malin

2013-06-18 @ 22:30:58
URL: http://Http://enmagetill.blogg.se/
Sara

Nej det vet vi inte så det är extra spännande, har en pojke sen tidigare!
Nu inatt ( i skrivande stund ) har jag fått stark mensvärk och försöker klocka lite värkar!

Att söemproppen går är ju verkligen ett startskott så förstår att du blir extra vaksam på tecken! :-)

2013-06-19 @ 03:54:52
URL: http://enmagetill.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0