Magen efter förlossningen

Jag känner mig mycket smalare framifrån. Det stämmer rätt bra att det ser ut som man är i 5e månaden efter förlossningen. Livmodern håller på att dra ihop sig och det gör väldigt ont. Fick tabletter hem för eftervärkarna men trodde de mer skulle va som lätt mensvärk. De känns som värkarna jag hade här hemma innan vi åkte in på förlossningen.

Magen är rätt tajt när jag står upp men om jag ligger på sidan är huden lite slapp. Men huden kan dra ihop sig senare. Känns så befriande att magen inte är så spänd, öm och hård längre :) Men det känns samtidigt konstigt och tomt att det inte ligger en bebis och sparkar där.

Får se om jag orkar skriva min förlossningsberättelse sen, eller påbörjar jag den :) Man har endel minnesluckor då man blev så borta ett tag så sambon får fylla i :)

Vet inte hur många veckor det va på förebilden, kanske 37. De andra tog jag idag två dagar efter förlossningen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0