Mjölk

Igår rann mjölken till. Brösten blev stenhårda och mycket större och mjölken slutade knappt att rinna så det blev lätt slabbigt när jag ammade. Men nu är de bättre. Vincent vill amma oftare nu och längre stunder. Innan ammade han bara 5-10min max.

Vi åkte även in till BB igår för va oroliga då han va rätt gul och sov nästan hela dan. Han hade lite gulsot men de va inget att oroa sig över, nu verkar han mycket piggare :) De tog även andra tester och allt såg bra ut. Skönt!

Jag mår också bra för att ha fött för tre dagar sen. Men det SVIDER riktigt mycket när jag kissar. Jag hoppas det lägger sig snart. Magen blir även lite mindre för varje dag. Känns skönt det går åt rätt håll iaf :)

Testade den roliga nappen igår. Han ser så rolig ut med den haha! Men vi kommer undvika napp så mycket som möjligt. Änsålänge behöver han ingen napp.



Kommentarer
Sara

Så du har fått igång amningen? Va skönt!! Hur går de för dig? Är ju själv nojig över det.. Men jag hoppas att jag också kan det!:)

Svar: Ah jag tycker det funkar bra :) han får iaf i sig tillräckligt :) det är bara rätt ömt i bröstvårtorna men jag vänjer mig nog. Va med orolig att jag inte skulle kunna amma eller stt Vincent inte tar rätt tag. Men han är jätteduktig :)
Malin

2013-06-30 @ 21:58:51
Anonym

Undvika napp???? Vill lova dig att får man bebis att ta napp så är det ett mirakel. Nappen är RÄDDNING till allt skrikande som sedan uppstår, om det är magknip eller vad det än är som gör ens bebis ledsen. Så hade jag vart dig hade jag sett till att använda napp så mycket som möjligt. Finns inge bättre! Dock hade jag inte turen att mina tre tog napp så snabbt.

Svar: jo det är väldigt bra med napp om de har ett stort sugbehov. Fast känns onödigt o lära de använda mkt napp när de inte behöver. Sen i början är de bäst o undvika det då det kan störa amningen. Men nu funkar amningen väldigt bra så har gett han napp ibland när han är lite tjurig o då kan han bli lugn en stund :)
Malin

2013-07-01 @ 07:14:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0