Sommaren är tillbaka

Idag kom sommaren tillbaka efter flera dagar med spöregn :)
Med brist på annat så solade jag lite. Finns inte mycket jag kan göra längre, orkar inte fixa i trädgården eller städa mycket åt gången.

Pratade med försäkringskassan med och hon sa att föräldrarpenningen är beslutat och att jag får mina första pengar i juli :) Har även pratat med arbetsförmedlingen så nu är allt fixat med dom, fsk och akassan. Nu kan jag bara slappna av och vänta på Vincents ankomst <3

Men jag stör mig på att fsk alltid säger olika saker, sist sa de att det räcker med att sambon skriver sina inkomstuppgifter när man ansöker om tillfällig föräldrarpenning, men de behöver ha in ett arbetsgivarintyg från hans jobb. De kunde de sagt när jag frågade sist så hade det varit fixat nu. Sen är det 30 dagars handläggningstid så han lär inte få pengarna föränns i september. Men vi får lägga undan så vi klarar oss i augusti :)


Man ser att hans rumpa pekar uppåt, är en stor kulle upptill! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0