Diorskin forever

Jag tänkte ge en liten recension om vad jag tycker om Diorskin forever foundation. Jag känner mig inte så nöjd med slutfinishen och den täcker för lite och håller inte så bra. När jag drar ett finger på huden försvinner foundationen endel. Man tycker den borde hålla lite bättre. Sen vill jag ha en mer täckande foundation. Denna är nog låg till medel täckande och vill minst ha över medel. Just för att min hud är så ojämn i tonen. Funderar på att sälja min andra men inte bestämt mig än. För jag va mer nöjd med Lancome teint Miracle som jag hade innan, men samtidigt vill jag ha lite mer täckande än den också :P

Men jag valde lite för mörk nyans i Dior och det kan med påverka, ser inte lika jämnt ut då. Så den kanske känns super mot sommaren när jag fått lite färg i ansiktet :). Men på vintern kör jag på en mer täckande nästa gång. Kanske estee lauder doublewear :) Man måste ju testa :) Sen är det väldigt olika från person till person vad som passar ens hud osv. Men det är bra att testa olika märken och sorter av smink, tillslut hittar man en perfekt :) Just foundation tycker jag är väldigt viktigt så den känns rätt. För om huden känns ful och ojämn så blir allt fult. Hellre en jämn och lysande hud än fint sminkande ögon.


En sak jag lärt mig på senare tid va att foundation lägger man först och den tar man för att jämna ut sin hudton, sen tar man concealer som ska täcka finnar, ringar under ögonen osv, sen puder som sätter allt på plats. Innan tog jag concealer först men då försvann det mesta när jag drog med foundationborsten och fick då ta concealer igen :)



Kommentarer
Mrs V

Va tråkigt den inte funka direkt på dig. Som du skrev testa annars estee... jag har inte använt min på läääänge sen jag fann YSL, men hade dne på mig här om dagen bara för det va länge sen.
Och jisses vad den täcker... Nu tycker jag att dioren täcker tillräckligt på mig så kanske den blir bra på dig då estee... jag blir nästan som en kaka i huvudet.
Men det är fint ibland med så täckande, speciellt om man ska festa då man kan ha lite "hårdare" smink så det syns i mörkret inne på klubbarna :P
Men den mattar ner.
Hade jag haft YSLs slutglow och estee lauders täckning hade det varit peeerfekt :P

Svar: jag får testa den nästa gång :) är den YSL slutglow bra? är det sån man sprayar efter man sminkat sig? var köper du den?:)min mamma har estee lauder, kanske kan testa hennes en gång, men den är väldigt mörk, får testa den i sommar :)
Malin

2013-03-09 @ 08:28:22
URL: http://boobluscious.blogg.se
Mrs V

Hehe ne asså kanske missförstod för jag skrev så kasst. Den heter YSL - Le Teint Touche Eclat men den har en jättefin slutglow.. asså finishen.

Men den är lätt täckande bara.. så hade jag haft estee lauders double wears täckning och YSL Le Teint Touche Eclat glow man får .. kombinera dem två hade jag fått en jag perfekt gillat.. hahah.

Jag gillar inte bli helt nermattad men jag brukar spraya på Clarins Make up Fix om jag använder Double wear foundationen. Eller så kan man bara ta puder med mycket glow i.. Dior ska ha någon tror, guld glow typ.. så kanske inget för mig mig som är vit som snö :P
Men finns massvis med puder som är till för ge glow över foundationen

2013-03-09 @ 12:47:44
URL: http://boobluscious.blogg.se
Belovely

Mrs V: jaha okey :) man kanske kan blanda de två då så blir det perfekt :P
Jag får hitta ett bra puder som ger fin glow, fint till sommaren. Brukar ha bronzing powder men måste hitta en bättre som inte mattar ner för mkt.
Tack för dina tips! :)

2013-03-09 @ 12:58:52
URL: http://www.belovely.blogg.se
candycane

Jag är också en smink-addict och är just nu förälskad i bourjois flower perfection foundation. Kostar 8-9 pund och har en så himla fin finish och täckning. Har testat Diorskin forever, Lancomes teint idole ultra och en jäkla massa annat men tycker att denna är bättre. Värt att spanas in iallafall om du gillar täckande och sidenyta som inte ser för matt ut.

2013-03-10 @ 16:13:50
Belovely

Candycane: supertack för tipset. Va väldigt billigt med en hundralapp för en foundation. Får kika på den :) är det en amerikansk sida? Brukar du betala tull då?
Kram Malin

2013-03-10 @ 19:56:28
URL: http://belovely.blogg.se
Anonym

Jag beställde min från asos! :) gratis frakt och allt.
Är kräsen när det kommer till foundations, vill att de ska ge täckning för att min hud är ganska ojämn i tonen, men det får inte se ut som en mask på. Att huden ser ut som hud är jätteviktigt.
Flower perfection lägger jag på i ett tunt lager ( den är väldigt täckande) med en fuktig svamp, tycker att det blir för täckande med pensel/borste och sedan lägger jag på smink och avslutar med ett eller två sprut ansiktsvatten i sprutflasla eller make up fix. Det tar bort pudrigheten och jag har aldrig haft en foundation som ser så hud-lik ut som den. Håller hela dagen! Kom hem efter ett gympass och såg fortfarande flawless ut!

2013-03-11 @ 09:25:53
Belovely

Okey :) såg den kostade 7 pund och gratis frakt på www.amazon.co.uk, fanns mer nyanser där med. Men man måste beställa för 25 pund för att få gratis frakt, annars kostar den 131kr så de är väldigt billigt för en foundation :)
Vad kör du på för make up fix? Har aldrig använt det.
Kram Malin

2013-03-11 @ 21:31:19
URL: http://belovely.blogg.se
candycane

Jag kör på clarins fix make up, bästa bästa!

2013-03-11 @ 22:13:57
candycane

Beställer min här: http://www.feelunique.com/p/Clarins-Fix-Make-Up

Svar: tusen tack! har läst bra om den så kanske testar på den längre fram :P
Malin

2013-03-11 @ 22:15:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0