Besök hos BM

Idag va jag och sambon hos barnmorskan på kontroll. Det gick väldigt bra och han följer sin kurva precis :) Hon kände även på hur han ligger och han ligger fortfarande med huvudet neråt och han va nästan helt fast, så snart är han fixerad :)
När hon tryckte mot hans huvud blev han lite sur, rumpan åkte rakt upp o han började sparka haha. Sen kom sammandragningarna när hon tryckte.
Men hjärtat lät jättebra och mitt SF mått va 34 så det stämde bra med.

Vi tog blodprov förra gången för att få ett mer exakt järnvärde och jag har 104 vilket va skönt, fortfarande lågt men det är iaf över hundra. Så hb testet är inte helt säkert då det visade 99 sist.

Vägde mig också som jag gör varje gång och väger nu 72. Tycker det va lite jobbigt jag gått upp 3 kilo på tre veckor. Då lär jag väl gå upp minst 5 kilo till :(
Hade varit skönt om jag gick upp runt 15kg men lär gå upp över 20. Jag hoppas jag får bort alla extrakilon sen.
För jag har inte fått så mkt vätska. Kan ha mina ringar och skor som vanligt.
Men vikten får jag ta senare. Hade varit en helt annan sak om jag inte va gravid. Att gå upp hör ju till, men visst hade det varit skönt att inte gå upp så mkt :)

Jag märker att både jag och sambon börjar bli mer känslosamma när det gäller att få en bebis. Nu känns det verkligen nära och först nu börjar man ta till sig att man faktiskt ska få en bebis, att vi ska bli föräldrar.
Vi pratade med bm om förlossningen lite allmänt och hur stor belöningen är när bebisen kommer upp på mitt bröst. Vi blev rörda och jag hade börjat lipa om jag inte höll igen :)
Det kommer va mkt känslor den stunden vi får se vår son för första gången.






Kommentarer
J

Åh så fin då!! :D Mysigt med bm-besök. Jag är också på samma vikt och jag ligger ju t om efter dig (dessutom vägde jag det för någon vecka sen, det har säkert ändrats nu). Oroa dig inte, det försvinner säkert jättemycket sen efter förlossning och med tiden. Dessutom kan man ju knappt röra på sig nu så det är ju inte så konstigt om man lägger på sig lite tycker jag. Men jag förstår ändå din oro! :) /J

2013-05-21 @ 19:20:02
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Belovely

J: vilken vecka är du i?:) ja de kommer nog försvinna sen, iaf det mesta :) synd man inte kan träna riktigt. Hade varit skönt med en springtur ibland, men de får man helt enkelt ta sen :)

2013-05-21 @ 20:21:17
URL: http://belovely.blogg.se
Josse

För mig hade det räckt med en pw men jag får såna sammandragningar så det blir ingen effektiv sådan! Haha.. Är i mitten av v 32 (31+), har för mig du ligger knappt nån månad före nästan va? :) det löser sig sen tror jag. Dessutom har jag hört att det går tillbaka så himla mycket bättre ju yngre man är så håller tummarna för det!! /J

2013-05-21 @ 21:42:21
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Belovely

Josse: ja sammandragningarna är jobbiga. Men bra livmodern tränar för förlossningen iaf :) ibland blir man helt andfådd som man tränat magen en massa när man egentligen bara står still :)

Okey då är de inte omöjligt du föder före mig om bebisen vill ut lite tidigare.
Jag är vecka 35+0 imån :)

2013-05-21 @ 22:58:16
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0