Återbesöket

Igår va jag ju på MVC och gjorde min efterkontroll. Har sett fram mot det besöket länge så man vet att allt såg bra ut därnere och sen är de kul att få träffa banmorskan man hade under hela graviditeten, man fick tillbaka känslan man hade när man va gravid, jag såg alltid fram emot mvc besöken då för vilken gravid kvinna vill inte prata om sin graviditet och få lyssna på bebisens hjärta :) 

Iaf så tog vi lite prover på järnvärdet, blodtryck och vikt. Vägde faktiskt 63 med kängor och kläder så väger nog snarare 62.5 kilon;) Fast vikten kan ju ändras +- nåt kilo beroende på vad man ätit innan och när på dygnet man väger sig.  Järnvärdet är lite lågt fortfarande, låg på 118 hb. Men när jag va gravid låg den på 100 så de har ändå ökat. 

Pratade lite lätt om hur jag tyckte förlossningen gick och sen gjorde hon en gynundersökning och jag klarade besiktningen som hon sa det :) Hon sa jag får börja springa sålänge det inte gör ont nånstans, så tänkte testa jogga/ gå lite o se hur det känns. 

Sen pratade vi om skydd. Jag kommer fortsätta ta samma p-piller men måste vänta tills mensen kommer, har ju inte fått tillbaka den än :S 
Jag och sambon har ju haft sex lite grann två gånger där vi inte kört fullt ut, utan nåt skydd. Och de är ju inte så smart då jag verkligen inte vill riskera att bli gravid igen trots risken är väldigt låg. Så vi får skydda oss hädanefter. Men det stämmer som många skrivit på forum att man känner mer under sex efter en förlossning. Känns MYCKET bättre och helt annorlunda hur nu det kommer sig, borde ju va tvärtom tycker man. Men om jag inte fått mens inom en månad kommer jag testa mig bara för va 100% säker inget hänt. Tror inte jag är gravid men man vill ju inte tänka- tänk om.  Skulle dock aldrig göra abort, händer det så händer det :)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0