Ragdoll

Jag tycker nog ragdolls är den finaste kattrasen. Hade gärna haft en själv men min sambo är allergisk mot katter och extra mycket runt mina föräldrars katt som har en ragdoll. Han blir sällan allergisk mot våra katter här hemma.
Kanske har med deras päls att göra, deras päls är väldigt ullig och tjock. Men jag är glad min sambo tål våra katter, hade inte velat leva utan dom :) Skulle gärna köpt några fler :P
 
 
 
Simba skriker väldigt mycket på mig, så fort jag lyfter han skriker han, men saken med ragdolls (trasdocka) är att de sällan gör motstånd, den  väntar tills man släpper dom och gör inget ansträngande om de inte måste :P


Kommentarer
Johanna

Vad har ni för kattras?
Min kille är också allergisk mot vissa katter. Vissa tål han verkligen inte medan han inte känner av vissa alls. När det gäller båda har det inte varit någon speciell ras. Så tråkigt att inte veta vilka det är han tål och inte. Jag vill jättegärna ha katt men så jobbigt om man måste göra sig av med den.

2012-12-17 @ 13:10:35
Belovely

Johanna:
Vi har en blandning på norsk skogskatt och vanlig bondkatt.
Testa norsk skogskatt. Men det är tråkigt om han blir väldigt allergisk. I värsta fall får man sälja den.
Eller köper ni en sphynx katt :) de är hårlösa. De är rätt coola men kanske inte lika gosiga att klappa.

2012-12-17 @ 16:19:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0